Omdat het aantal reacties bij het script En- Decoding algoritme wel erg veel werd en niet meer over het script ging maar even een topic om D@rk's poging te volgen naar het 'decoderen' van een MD5 hash opgegeven door Kasper:
lol, heb die hash even geprobeerd met alle woorden uit een woordenlijst (met hoofdletters en variabele lengte) en ik krijg met het script van dutchcamel een textbestand van meer dan 5 MB :)
@Sean: dat was ook de bedoeling. Het was de bedoeling om te kijken of een hash met brute force gekraakt kan worden. Kan dus wel met veel moeite, en dan nog met aanwijzingen over de lengte en een bestaand woord. Ik vraag me af of de hash van dutchcamel gekraakt wordt voor 2010 ;)
Dat is dus al de hele tijd gezegd. D@rk wou alleen eigenwijs zijn en gaan brute-forcen :P Ik denk dat je een stuk van de discussie bij het script hebt gemist (zie link in openingspost). Ik heb nu gebruik gemaakt van een woordenlijst met (bijna) alle mogelijke combinaties. D@rk zou het woord ook gevonden hebben (als zijn PC dan nog niet doorgebrand was :P), maar ook andere hashes met genoeg extra informatie kan hij weer makkelijker vinden.