Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

Stel ik laat 40.000 flyers drukken met allemaal een uniek nummer (dus van 00001 - 40000). Nu zitten er aan deze nummer prijzen verbonden, 10 stuks. Nu wil ik op een website een stukje hebben waar je je nummer in kan voeren en als je dan bij de unieke nummers zit dan heb je prijs en laat hij dat direct zien.

Nu is de kans dat iedereen hun nummer invult natuurlijk klein. daarom wil ik graag aan de 1e prijs ongeveer 20 unieke nummers koppelen. Wie het eerst zijn nummer invult (van die 20) wint, de rest van de nummers vallen weg. Tevens moet er per computer maar 1 nummer ingevoerd kunnen worden...

Hoe maak ik zoiets? Ik ben redelijk vaardig met HTML, CSS, PHP maar niet echt met programmeren...

Alle mensen zien het formulier want iedereen moet zijn nummer in kunnen voeren. Nu hebben we 20 prijzen... maar omdat je er niet vanuit kunt gaan dat iedereen zijn nummer invoert hebben we per prijs 20 nummers getrokken. Heb je dus een van deze 20x20=400 nummers dan heb je een prijs gewonnen, de overige 19 nummers die aan deze prijs vast zaten komen dus te vervallen...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Alvast bedankt!

Groet,

Op een een of andere manier weet je dat een ingevoerd nummer aan een prijs gekoppeld is.

Je moet dus ook iets klussen dat wanneer die prijs al eens weggegeven is deze niet meer uitgereikt wordt. Dat kan door een lijstje te maken met de reeds uitgereikte prijzen.

Dit zou je met een database kunnen doen. Tabel met nummers_prijs en een tabel met de prijzen. In de tweede tabel schrijf je dus iets weg als de eerste prijs reeds weg is.

Maar je zegt dat je wel vaardig bent met html, css en php, maar dit is volop php in combinatie met (my)SQL... Dit moet dus goed te doen zijn lijkt me.

Succes!
niet heel erg lastig met een database

winnende_nummers
nummer int
groepid int

groepen
groepid int
winning_time timestamp

je records zien er dan ongeveer zo uit:

nummer    groep
1337      1
12345     1
34321     1
38765     2
212121    2

zodra er iemand gewonnen heeft zet je in de groep de datum erin,
bij controle doe je een check of er al een datum is ingevuld in die groep, zo ja, dan is er al gewonnen in die groep.
nou, ik heb dit soort dingen nog nooit gedaan.. ik ben dus waarschijnlijk niet vaardig genoeg met php :S...

Kan iemand een opzetje voor me maken?

Het moet dus een formuliertje zijn waar je het nummer in kunt voren en op controleren kunt klikken..
Twee vragen om over na te denken:
- Wie zegt je dat nu wel alle prijzen opgehaald gaan worden? Kortom dit systeem lijkt me ook niet water dicht.

-
Tevens moet er per computer maar 1 nummer ingevoerd kunnen worden...
Hoe had je dat gedacht, een computer op internet identificeren is nogal lastig. Je zou een cookie kunnen gebruiken, maar dat is verre van water dicht en dus kan je er absoluut niet op vertrouwen.
ik dacht door het gebruik en blokken van IP adressen... had je een ander idee dan? ik sta voor alles open...

En ik wou het eigenlijk zo doen dat na het invoeren van het nummer en je hebt prijs dat je dan je NAW gegevens in kan vullen. Dan nemen wij contact met hun op en sturen vrijkaartjes voor het festival...
Op ip-adres? 1 school met een x-duizend leerlingen en honderden pc's heeft waarschijnlijk maar 1 ip-adres. Met mijn laptop kan ik hier thuis inloggen op 7 netwerken, dat zijn 7 ip-adressen. Over andere locaties nog niet eens gesproken...

pc's en hun gebruikers zijn onmogelijk via http te identificeren, je zult al op de specifieke pc moeten inbreken om te achterhalen welke pc het is, de user weet je dan nog steeds niks van.
Oke, dan kan het ook nog zo:

Ik vraag naar het invoeren van de code:
en hun email adres:

Je kan dan maar een keer een code invoeren bij het email adres...
Maar goed, dan ben ik nog steeds op zoek naar dat stukje script o.i.d.
En laat ik nu een stuk of 10 emailadressen hebben... Wanneer noodzakelijk kan ik er nog wel een stuk of tig bijmaken.

Laat de voornaam, achternaam en postcode met huisnummer invoeren en vervolgens de code. Deze gegevens heb je toch al nodig om de vrijkaarten op te sturen, tevens geeft het je informatie over de locatie van de ontvangers van de flyers. Per adres en naam accepteer je 1 code.

Ook dit is niet waterdicht, maar veel beter ga je het niet krijgen. Tenzij je met Burgerservicenummer (NL) of rijksregisternummer (BE) gaat werken, wat weer andere problemen (privacy?) kan opleveren...
Oke, goed idee! dan ga ik gewoon werken met de volledige gegevens!

De beslissingsstap is dus genomen... Bedankt daarvoor!

Nu nog de code...

Reageren