Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

Stel ik laat 40.000 flyers drukken met allemaal een uniek nummer (dus van 00001 - 40000). Nu zitten er aan deze nummer prijzen verbonden, 10 stuks. Nu wil ik op een website een stukje hebben waar je je nummer in kan voeren en als je dan bij de unieke nummers zit dan heb je prijs en laat hij dat direct zien.

Nu is de kans dat iedereen hun nummer invult natuurlijk klein. daarom wil ik graag aan de 1e prijs ongeveer 20 unieke nummers koppelen. Wie het eerst zijn nummer invult (van die 20) wint, de rest van de nummers vallen weg. Tevens moet er per computer maar 1 nummer ingevoerd kunnen worden...

Hoe maak ik zoiets? Ik ben redelijk vaardig met HTML, CSS, PHP maar niet echt met programmeren...

Alle mensen zien het formulier want iedereen moet zijn nummer in kunnen voeren. Nu hebben we 20 prijzen... maar omdat je er niet vanuit kunt gaan dat iedereen zijn nummer invoert hebben we per prijs 20 nummers getrokken. Heb je dus een van deze 20x20=400 nummers dan heb je een prijs gewonnen, de overige 19 nummers die aan deze prijs vast zaten komen dus te vervallen...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Alvast bedankt!

Groet,

Ik heb je even een PM gestuurd, zie 'interne berichten'.
Tevens zou ik zelf niet nummer 00001 - 40000 kiezen maar iets heel anders.

Want zo is het natuurlijk ook makkelijker gokken zal ik maar zeggen.
Als je ook cijferers erin verwerkt wordt dat al stukken moeilijker
Dat is even de vraag of dat mogelijk is qua drukken...
bouke, als je 1 tot 40000 kan drukken kan je ook a t/m z drukken.

maak er een leuke code van (doe bijv. maar eens md5(40000)) en druk die op de flyer
Oke, goed... maar dan moet ik nog steeds weten welke codes allemaal op de flyers zijn gedrukt omdat ik ook prijzen moet gaan verloten... en verder, dit kan allemaal misschien beter uitgewerkt worden maar ik ben ook op zoek naar de codes...

greetz,
Terence schreef op 11.03.2008 13:58
bouke, als je 1 tot 40000 kan drukken kan je ook a t/m z drukken.

maak er een leuke code van (doe bijv. maar eens md5(40000)) en druk die op de flyer

Ik neem aan dat die drukkers gewoon een variabele ergens hebben zitten maar of die ook md5 kunnen gebruiken ? :O
Een md5-hash zou ik niet gebruiken, dat is te lastig om in te voeren door de gebruikers, daar kun je snel een tikfout maken.

az 123 456

2 letters en 6 cijfers volstaat voor een kleine 676 miljoen mogelijke combinaties. Wanneer jij 40000 unieke combinaties aanmaakt en deze lijst oplevert aan de drukker, ben je snel klaar. Deze 40000 combinaties heb je in de database staan, nu kun je ook eenvoudig 20 x 20 random loten selecteren als winnende loten.
en wat als er maar 30 mensen dat ding insturen? dan heb je wel 20 prijzen uitgedeelt.

Misschien een idee, om een bijv 10% van de ingestuurden een prijs toe te wijzen? dus in dit geval dat maar 3 mensen een prijs kunnen krijgen. met een limiet van 20 natuurlijk, omdat je maar 20 prijzen hebt...
Naja, er worden 40.000 flyers verspreid dus dat komt wel goed.... Ik zit alleen met het stukje script...
Is er budget? Zoja, dan wil ik wel iets voor je klussen. En dan moet je wel duidelijk op een rijtje hebben wat er precies op die flyers qua code komt te staan.

Reageren