ik heb linux op mijn pc geinstalleerd

maar wil toch wel windows erbij hebben
maar de ext3 is 30 gb groot ofzo :P
die had ik helemaal gedaan
hoe maak ik die kleiner zodat ik windows ook kan installeren?
of weet iemand een goed programma waarmee het kan?

ik heb btw redhat 9
Hehe, je hebt 't een beetje verkeerd omgedaan hé!

Je moet eerst de boel partitioneren, en dan pas installeren.

Er is wel een tool om je partitie nog kleiner te maken, alleen weet ik zo niet welke dit is.

Probeer even op google te zoeken, of anders een SUSE cd te downloaden. Bij het booten van die CD kan je je partities ook van formaat veranderen voor zover ik weet.

Suc6!
ik heb het ook eerst gepartitioneerd
maar met het idee dat ik toch geen windows ging gebruiken :P

maar nu wil ik dat wel
maar ik verzin er wel ff wat op :)
windows terug installeren, vmware dr op, en dan linux installeren.
Met vmware kun je dan een deel van de schrijf vrijmaken voor linux e.d. Dit is in windows te zien als 1 bestand, van bijv. 4gb, waar je een maximum aan kunt stellen.

Groet, Niels
Niels schreef op 17.01.2005 19:53
windows terug installeren, vmware dr op, en dan linux installeren.
Met vmware kun je dan een deel van de schrijf vrijmaken voor linux e.d. Dit is in windows te zien als 1 bestand, van bijv. 4gb, waar je een maximum aan kunt stellen.

Groet, Niels

Dat is niet waar. Je moet eerst Linux hebben en dan Windows. Linux begrijpt het als je Windows er naast wil draaien. De egotripper Windows begrijpt het omgekeerd niet.
Met VMWare een Linux laten draaien lukt perfect op een Windows bakje... Ik volg Niels ^^
stefan: het maakt werkelijk niets uit als je weet hoe je met een bootloader om moet gaan :)
Rafael schreef op 17.01.2005 20:05
Met VMWare een Linux laten draaien lukt perfect op een Windows bakje... Ik volg Niels ^^

Dankje :)

Ik heb nu al 4 linux systems geprobeerd met mn vmware workstation: redhat, suse 9.2, VectorLinux, DSL, prima!

Ben nu zelf bezig een 200mhz in te richten met vectorlinux, maar krijgt X maar niet aan de praat...
uuhm hhhmzz
ik heb hier niet meer op te zegge ;)
ik heb ook linux gedownload (fadoro 64bit)
en ik krijg dat ding nog geen eens aan het installeren
in het soort dos waar de windows instalatie ook mee begint.

ik heb de cd's
"yarrow-x86_64-SRPMS-disc1" tot en met 3

KAN IEMAND MIJ HELPEN!!!!!!!! please
Heb je een 64 bit CPU dan? :P

Reageren