Leek me simpel maar:
offerte.php?klik=EK&datum=vandaag
Uitlezen op offerte.php
if (isset($_GET['klik']))
{
$a = trim($_GET['klik']);
}
echo $a;
if (isset($_GET['datum']))
{
$d = trim($_GET['datum']);
}
echo $d;
als ik 1 url variabele meegeef wordt die wel weergegeven, maar met beide variabele dan toont ie alleen de eerste.
Iemand een suggestie? Bedankt en een vrolijk pasen.
Iframes? $HTTP_GET_VARS? Sorry, ik wil je niet meteen afvallen, maar je bent volgens mij nog wel erg in de beginfase?
Iframes gebruiken wij niet. Je kunt hier beter [php]include()[/php] gebruiken. Bovendien zijn $HTTP_GET_VARS een beetje oud. Je gebruikt nu $_GET (veeel korter en dus veeel handiger).
Aaargh, gooi dat eens snel weg! $_GET['page'] is al sinds jaar en dag de gebruikelijke methode...
Verder is deze aanpak wel redelijk veilig. Een url als 'page' zal immers niet werken omdat 'content/contact/http://mijnsite.nl/vervelend_script.php'; toch echt niets zal opleveren.
Wel is het jammer dat je een iframe gebruikt, dat is tegenwoordig echt helemaal nergens meer voor nodig. Dit zou tevens kunnen verklaren waarom de GET variabelen niet beschikbaar zijn. Ik weet niet precies hoe een iframe daar mee om gaat.
Dit script geeft een voorbeeld van een andere manier waarop je pagina's in een andere pagina kunt includen. Deze manier is veel flexibeler dan het gebruik van een iframe en biedt je dus veel meer mogelijkheden.