ik merk dat het aantal ideeen/script de laatste tijd afneemt. Ik vraag me af hoe dat komt. Zouden we alles al geschreven hebben of worden de scripts teveel afgekraakt.
Uiteraard scriptjes voortgekomen uit lessen/opdrachten uit de 1e bestaande leerboeken lijkt me een beetje - gezien het publiek - wat onnodig.
Maar als je een leuk script hebt (lees: leuk) is het misschien wel leuk voor de ander, maar om me flink te laten afkraken, ben ik zelf ook wel een beetje huiverig geworden om scripts te plaatsen.
Uiteraard zit er niemand te wachten op zo'n voorbeeldjes.
Maar volledige website-scripts is ook weer teveel van het goede (daar wil je liever toch voor geld vangen :) ).
Dus een script warbij 1 of meerdere functies werkend te zien zijn - zonder uitleg - maar met het normale niveau van de bezoeker te analyzeren zijn, en evt. weer toe te passen in andere doeleinden.
Uiteraard geld dit niet voor de tuts.
Heb ik het zo goed?
Of mogen de functies niet genoemd zijn in de officiele handleidingen van PHP, want dan zou er nog maar weinig overblijven.
Dit script beslaat slechts:
- 4 PHP-functies om de database aan te roepen
- 4 SQL-XML-functies
- 2 objecten voor de XML en XSLT
- 4 methodes om de XML en XSLT te bewerken
- Wat eenvoudig gepruts in XSLT
En dat is het wel. Geen enkele uitleg wat een functie nu precies doet, wat een methode uitspookt of een verklaren over de SQL. Niets van dat alles. Gewoon een voorbeeld van wat er mogelijk is, een lijstje met gebruikte tools en gebruikbare documentatie.
Daarnaast nog een dikke waarschuwing dat het niet meer dan een probeerseltje is en dat het niet geschikt is voor productie. Dan zul je de boel flink moeten gaan verbouwen.
En commentaar? Niemand die hier wat op aan te merken had, de basis is gewoon goed. Dit script daagt je uit om zelf met PostgreSQL, XML en/of XSLT aan de slag te gaan, dat is alles. En uitleg? RTFM!