Ik ben nieuw op dit forum en ook in de wereld van PHP en mySQL.
Ik ben dus een "groentje"...
Ik heb een leuk lopende site gemaakt waar ik momenteel een evenmenten kalender op heb staan welke ik zelf handmatig bijwerk.
Nu wil ik deze kalender automatiseren zodat de bezoekers zelf een evenement kunnen aanmaken en dat de evenementen daarna in volgorde (eerste datum eerst) worden geplaatst.
Tevens moet een evenement welke al is geweest, automatisch worden verwijderd.
Het invullen van evenement zou ik graag zien in de vorm van een standaard formulier.
Kan iemand me vertellen hoe ik te werk moet gaan? Het lieft is een beetje Jip & Janneke taal.
Mijn site is te vinden op www.oudebrommers.nl
@ Burdy, Ik wil niet opdringerig overkomen, maar als je nog tijd hebt om me verder te helpen dan hoor ik het graag.
En als het even niet uitkomt geeft het ook niet, maar dan weet ik dat.
Groetjes,
... maar als je nog tijd hebt om me verder te helpen dan hoor ik het graag ...
Ik was even een rondje rijden op mijn oude brommertje ...
Ik zal zo eens even kijken wat er verder nog gedaan moet worden.
-------------------------------------
Als een organisatie zich heeft aangemeld is het wel zo aardig als ze daar een e-mail over ontvangen, ter bevestiging.
In je formulier voor het aanmelden van een nieuwe organisatie moet daarom de volgende code worden toegevoegd.
Daar staat al ergens:
if(!empty($msg))
{
echo '<p>'.$msg.'</p>';
}
Vervang dat door:
if(!empty($msg))
{
echo '<p>'.$msg.'</p>';
// email versturen naar aanmelder
$email = $_POST['e_mail'];
$subject = "Aanmelding bij oudebrommers.nl";
$message = "Beste " . $_POST['organisatie'] . "\n\n";
$message .= "Je hebt je zojuist aangemeld bij Oudebrommers.nl.\n\n";
$message .= "Je gebruikersnaam is: " . $_POST['username'] . "\n";
$message .= "Je wachtwoord is: " . $_POST['password'] . "\n\n";
$message .= "Je hebt je wachtwoord nodig om nieuwe evenementen aan te kunnen melden.\n\n";
$message .= "Groeten, oudebrommers.nl";
mail($email, $subject, $message, "From: [email protected]");
echo "Er is een e-mail verzonden aan " . $email;
}
De tekst van de e-mail kun je natuurlijk naar wens aanpassen. Zodra je dit gedaan hebt gaan we weer een aanpassing aan het andere formulier doen.
Ik was even een rondje rijden op mijn oude brommertje ...
Ha, meen je dat?
Als een organisatie zich heeft aangemeld is het wel zo aardig als ze daar een e-mail over ontvangen, ter bevestiging.
daar had ik heel niet bij stil gestaan, ik heb de code gelijk op de pagina geplaatst en getest het werkt prima.
Misschien kunnen we na dat er op "voeg toe" is geklikt nog een melding geven dat er een mail met het wachtwoord is verstuurd naar het opgegeven e-mail adres? En dat hij daarna naar het evenementen formulier gaat? Is dat mogelijk?
ik heb de code gelijk op de pagina geplaatst en getest het werkt prima.
Da's mooi. Weer een stapje verder.
Misschien kunnen we na dat er op "voeg toe" is geklikt nog een melding geven dat er een mail met het wachtwoord is verstuurd naar het opgegeven e-mail adres?
Pas de code in je formulier nog eens aan naar:
mail($email, $subject, $message, "From: [email protected]");
echo "Er is een e-mail verzonden aan " . $email;
echo "Ga nu naar de <a href='http://www.oudebrommers.nl/evenementen_????.php'>evenementenpagina</a>.";
exit;
En dat hij daarna naar het evenementen formulier gaat? Is dat mogelijk?
Ik weet niet of dat zo eenvoudig is. Zet voorlopig even een linkje naar de pagina met het evenementenformulier. Uiteraard hoeven alleen organisaties die nog niet in het dropdownmenu staan zich aan te melden.
Nadat een organisatie zich heeft aangemeld ontvangt de aanmelder een wachtwoord. Alleen met dit wachtwoord kunnen organisaties nieuwe evenementen aanmelden.
We moeten dus in het evenementenformulier een extra veld toevoegen met de naam 'Wachtwoord'. En dan gaan we daarna controleren of het opgegeven wachtwoord overeenkomt met de organisatie die zich heeft aangemeld.
Centreren en in een andere kleur weer laten geven?
Ik weet niet of dat zo eenvoudig is. Zet voorlopig even een linkje naar de pagina met het evenementenformulier. Uiteraard hoeven alleen organisaties die nog niet in het dropdownmenu staan zich aan te melden.
Geeft niks, ik maak gewoon een linkje, dit komt voor elkaar.
We moeten dus in het evenementenformulier een extra veld toevoegen met de naam 'Wachtwoord'. En dan gaan we daarna controleren of het opgegeven wachtwoord overeenkomt met de organisatie die zich heeft aangemeld.
Een veld toevoegen dat is me gelukt ,maar de controle wordt iets lastiger.
Ik heb me overigens zitten te bedenken.
Stel nou ik lees dat er ergens een evenement is en ik besluit deze op mijn pagina te plaatsen. Dan wil ik deze dus plaatsen, maar ik ben niet de organisator, maar enkel de melder.. Dus m.a.w. dan komen de verkeerde gegevens bij het evenement te staan en niet die van de organisatie.
Kan ik de tekst centreren en in een andere kleur weer laten geven?
Ja hoor, doe iets als
echo "<div align='center'><font color='#56ab87'>Ga nu naar de <a href='http://www.oudebrommers.nl/evenementen_????.php'>evenementenpagina</a></font></div>";
Een veld toevoegen dat is me gelukt ,maar de controle wordt iets lastiger.
Die bouwen we samen.
Stel nou ik lees dat er ergens een evenement is en ik besluit deze op mijn pagina te plaatsen. Dan wil ik deze dus plaatsen, maar ik ben niet de organisator, maar enkel de melder.. Dus m.a.w. dan komen de verkeerde gegevens bij het evenement te staan en niet die van de organisatie.
Dat kan op zich wel. Wil je wel dat de juiste organisatie bij het evenement getoond wordt, ook al heeft de organisatie het evenement zelf niet aangemeld? Na aanmelding ontvangt de organisatie een bevestiging van de aanmelding, ook als jij voor (of namens) hen het evenement inschrijft.
Ik heb de kleur aan de tekst gegeven. Echter krijg ik niet de goede kleur.
Ik heb voor al min tekst namelijk kleurnummer #000080 (donker blauw)
Als ik dat nu echter gebruik, krijg ik een soort groene kleur?
Dat kan op zich wel. Wil je wel dat de juiste organisatie bij het evenement getoond wordt, ook al heeft de organisatie het evenement zelf niet aangemeld?
Ja, dat wil ik wel graag. Dan is er altijd een contact persoon.
Na aanmelding ontvangt de organisatie een bevestiging van de aanmelding, ook als jij voor (of namens) hen het evenement inschrijft.
Oké, maar dan bepaald dus iemand anders hun wachtwoord?
En als iemand anders (niet ik) een evenement aan wil melden welke hij bijvoorbeeld ergens gelezen heeft. Kan het dan ook?
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, op het moment dat een bezoeker een organisatie aanmaakt t.b.v. het melden van een evenement, maar diegene niet zelf de organisator is, dan bepaalt hij dus eigenlijk de gegevens voor de organisatie.
Op het moment dat later de organisator zelf een evenement wil aanmelden dan kan dat waarschijnlijk niet, want hij heeft geen wachtwoord?
Of denk ik dan verkeerd?
Ik heb de kleur aan de tekst gegeven. Echter krijg ik niet de goede kleur. Ik heb voor al min tekst namelijk kleurnummer #000080 (donker blauw). Als ik dat nu echter gebruik, krijg ik een soort groene kleur?
Misschien omdat het een linkje is?
Oké, maar dan bepaald dus iemand anders hun wachtwoord? En als iemand anders (niet ik) een evenement aan wil melden welke hij bijvoorbeeld ergens gelezen heeft. Kan het dan ook?
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, op het moment dat een bezoeker een organisatie aanmaakt t.b.v. het melden van een evenement, maar diegene niet zelf de organisator is, dan bepaalt hij dus eigenlijk de gegevens voor de organisatie.
Op het moment dat later de organisator zelf een evenement wil aanmelden dan kan dat waarschijnlijk niet, want hij heeft geen wachtwoord?
Of denk ik dan verkeerd?
Nee, goed dat je het aangeeft.
Er zijn drie mogelijkheden die we kunnen uitwerken:
1. organisaties melden zichzelf aan en/of melden evenementen. Daarmee zijn we inmiddels aardig gevorderd.
2. jij, als administrator, meld evenementen aan (namens of voor een organisatie), je kunt daarvoor je administrator wachtwoord gebruiken.
Deze evenementen worden direct zichtbaar op je evenementenpagina. De organisatie heeft dan een e-mail ontvangen en kan nog zaken wijzigen.
3. anderen (bezoekers) melden een evenement als 'gast'.
Zij selecteren een organisatie uit de lijst, maar hoeven geen wachtwoord mee te geven. Deze evenementen komen nooit direct op je evenementenpagina te staan, jij moet ze eerst beoordelen (en aanvullen/wijzigen). Dit om oneigenlijk gebruik tegen te gaan. Het lijkt me niet verstandig dat bezoekers organisaties kunnen aanmaken voor anderen.
Kunnen we een combinatie van 1 en 3?
Dan kunnen organisaties een evenement direct aanmelden, en het overige kan wel worden aangemeld, maar loopt ter goedkeuring via mij.