Waarom zou ik valide HTML willen?
Dan heb je de meeste kans dat je de html elementen en attributen op correcte manier toepast.....

Je ziet veel dat er attributen op element worden geplaats welke totaal niet thuis horen op het betreffende element, als je dan denkt dat je met javascript er iets mee kan aanvangen pis je naast het paaltje.
als het valid is, is het veel makkelijker om het zo aan te passen dat het in alle browsers goed werkt
Je kunt ook vragen: "Waarom heb je vekeersregels?"
@karl: Nee, dan zou je beter afvragen: "Waarom zou ik hoffelijk rijden in het verkeer?"
Dan mag je het 'coole' xhtml valid logo gebruiken!
Nou, dan kun je er ongeveer vanuitgaan dat je site in alle browsers hetzelfde wordt weergegeven. (uitzonderingen daargelaten)
Precies, en het staat natuurlijk niet professioneel als er rechts onder in je FF browser een foutmelding staat
Ik vind dat logo zo ontzettend lelijk. En bovendien, is zou dat nooit, maar dan ook nooit, op mijn site(s) zetten. Het is namelijk vanzelfsprekend om je HTML en CSS valide te hebben, als je dat logo er op zet doe je alsof je het speciaal vindt en dat staat lichtelijk onprofessioneel.

Bovendien is het valide zijn van een site alleen maar een uitdrukking die wil zeggen dat de HTML en CSS geen fouten bevatten, zelfde geld voor PHP, maar bij PHP krijg je meteen een error als er iets fout is omdat PHP client-side is. De meeste browsers hebben geen probleem met invalide HTML of CSS, maar het is toch belangerijk omdat hierdoor je er al zeker van bent dat de meeste goeie browsers (FF, Opera, Safari, ect.) je site weergeven zoals jij wilt (of aangeeft met de HTML en CSS), maar IE ed. willen niet altijd meewerken hierbij.

Het is ook niet zo veel werk om een pagina valid te maken.
Helemaal mee eens. En over dat logo: het is sarcastisch bedoeld
natuurlijk staat dat onprofessioneel

Reageren