Wellicht is het een idee om in de volgende versie een categorie als "Betaalde aanvragen" aan te maken. Hier kan men een bericht plaatsen om een script door iemand op maat aan te laten maken.

Om er een leuke twist aan te geven, mag niet iedereen op zo'n topic reageren. Aangezien het toch om betaalde opdrachten gaan, moet er natuurlijk wel degelijk kwaliteit worden geleverd. Wellicht is het een idee om dan ook een karma systeem in te bouwen, waarop mensen elkaar kunnen "raten". Op deze manier kun je dan ook zien of iemand betrouwbaar is ja of nee. Elke maand mag je één iemand een karma punt geven, om misbruik te voorkomen. Verder moet diegene die een karma punt geeft, ook een goede reden geven.

Uiteraard snap ik ook wel, dit systeem is natuurlijk niet 100% maar geeft mensen wel een idee hoe iemand is.

Aangezien Bas nog steeds (en nee, dat bedoel ik zeker niet op een negatieve manier!!) bezig is met de nieuwe versie, is het wellicht nog in te bouwen...

Graag hoor ik ook van anderen de mening hierover, en natuurlijk ook die van Bas en anderen die te maken hebben met de nieuwe versie, wat zij hier van vinden.

Greetz,
Chris H.
@Danny; Ik heb geen zin om het steeds weer hierover te moeten hebben, maar ik wil niet dat iedereen in 2 minuten een hulp website uit de grond kan stampen en dat ze overal verschijnen. Voor projecten met mensen die er keihard aan werken zoals Joomla, PHPBB, Droopal e.d. is dat leuk, maar voor PHPhulp dus niet. Het moet exclusief blijven. Graag weer ontopic, heb hier niet steeds zin in..
En dan springen de nieuwe PHPhulp pagina's als paddestoelen uit de grond? Denkt elke kiddie die een script kan uploaden en configureren een eigen PHPhulp te beginnen. Het lijkt me wel (misschien ook wel logisch?) om de administrators van PHPhulp even de source laten lezen als ze dit willen. Ik neem aan dat administrators ook ervaren programmeurs zijn, zo kun je ook nog wat bugs er uit halen als deze zich voordoen.
[offtopic]@JKasper en Klaasjan; behalve die code idd ;-). Misschien ooit in de toekomst, maar ik wil dat exclusief houden. Met name omdat ik weet dat ik niet alles perfect code en daardoor wellicht security bugs ontstaan. Ik snap ook wel dat iedereen die code wil hebben ;-). [/offtopic]
Wel eerlijk in ieder geval. Ik denk wel dat een gedeeltelijke open source alleen maar ten goede zou komen aan PHPhulp. De mensen die lekken vinden in de broncode zijn waarschijnlijk wat gevorderder en hebben er weinig aan om die lekken uit te gaan buiten. Met een ticketsysteem kunnen ze dan melding doen van de bug of het zelf oplossen. En je kan natuurlijk ook zelf beslissen wat je open source maakt en wat niet. Eventueel zou je natuurlijk ook gewoon proef kunnen draaien door een beperkt stuk code te publiceren, ;)
Bas Kreleger schreef op 03.06.2008 13:54
Ik zie het voordeel dan niet voor de opdrachtgever die ervoor betaald. Ik vind dat het allemaal gratis en open moet zijn. Je hebt nu in principe ook al opdrachtgevers die hier hun opdrachten neer zetten. Leden / bezoekers handelen dit verder zelf af met de opdrachtgever en ik denk dat het eigenlijk ook wat overbodig is om hier tussen te gaan zitten.

[offtopic]@Jasper en Klaasjan; behalve die code idd ;-). Misschien ooit in de toekomst, maar ik wil dat exclusief houden. Met name omdat ik weet dat ik niet alles perfect code en daardoor wellicht security bugs ontstaan. Ik snap ook wel dat iedereen die code wil hebben ;-). [/offtopic]

Je hebt groot gelijk jongen.. ik zou het net zo doen
De administrators en sommige moderators krijgen de code ook te zien, en daar worden weer bugs uitgehaald. Ik heb niet uitgesloten dat het ooit open source wordt maar in het begin sowieso niet.
Wellicht dat (als we dan toch offtopic gaan praten over de nieuwe versie) een aantal leden mogen helpen met het vinden van bugs e.d.

Bas Kreleger schreef op 03.06.2008 14:03
@Danny; Ik heb geen zin om het steeds weer hierover te moeten hebben, maar ik wil niet dat iedereen in 2 minuten een hulp website uit de grond kan stampen en dat ze overal verschijnen. Voor projecten met mensen die er keihard aan werken zoals Joomla, PHPBB, Droopal e.d. is dat leuk, maar voor PHPhulp dus niet. Het moet exclusief blijven. Graag weer ontopic, heb hier niet steeds zin in..

Welk deel van dit verhaal snap je niet?

Even vertaald naar lekentaal:

Nee
Heb het topic niet helemaal gelezen, maar misschien is het idee van de karma wel goed. Maar dan met %. En dan ook op verschillende onderdelen zoals PHP, Datastructuren, CSS, (Javascript/AJAX). En misschien voor nieuwkomers een quiz waarin vragen over die delen beantwoord moeten worden en aan de hand daarvan wordt het % waarmee de nieuwkomer begint bepaald en later kunnen andere leden +-en of --en.
en wie zou dan wanneer mogen +-en en --en?

Ik begrijp de opzet, maar wanneer en waar mag je stemmen?
Als je een topic plaatst, vacature plaatst, vacature oplost,...?
even off-topic: Zijn jullie met nieuwe versie bezig? zo ja voor wanneer is deze gepland?

Reageren