Ik het zo maken dat mensen op een knop drukken dat er dan -1000 van zijn of haar mysql getal af gehaald word. Dat ik in de mysql een naam toevoeg met bijvoorbeeld het nummer 5000. Iemand klikt op de button en het getal 5000 word naar 4000 veranderd. Volgens mij is dit niet alte moeilijk maar zelf heb ik niet het nodige verstand om het te maken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een dergelijk script of dat er al ergens een staat.
?
Onbekende gebruiker
07-06-2008 23:24
Hmm... Volgens mij is Jan Koehoorn in je vorige topic toch wel duidelijk?
Ik denk dat het handig is dat je eerst PHP Beginners handleiding gaat leren, dus niet oh, ziet er wel simpel uit. Nee, leren, dus de code overnemen en aanpassingen maken, kijken wat er dan gebeurt.
En dat je dan met SQL Beginners handleiding aan de slag gaat...
Heb je al een database die waar je op geconnect bent? Als dat zo is, dan is het vrij simpel... Ik heb even een scriptje geschreven, niet getest dus als het niet werkt zeg even wat de error is, dan verander ik hem even.
<?php
// Je database connectie toevoegen aan de pagina
include ('jeconnectionpagina.php');
// Query om alle gegevens uit je database te halen
$result = mysql_query($query);
$query = "SELECT * FROM `jedatabase`";
// Dit is je submit button
echo '<input type="submit" class="submit_button" name="bewerken" value="Optellen" />';
// Als je op "bewerken" drukt
if ($_POST['bewerken']){
// Zet de variable
$gebruiker = $result['gebruiker'];
$getal = $result['getal'];
// Kijken of je $getal niet nul is
if ($getal > 1000){
// 1000 van het $getal afhalen
$getal -= 1000;
// Je update query
$update = mysql_query("UPDATE `jedatabase` SET `getal` = '$getal' WHERE `jegebruikertabel` = $gebruiker") or die ('Error Updating Data!'.mysql_error());
echo "De update was succesvol";
}
else {
// Als je getal niet groter is dan 1000
echo "Er kan geen 1000 van $getal afgehaald worden!";
}
}
?>
Je moet dus wel zorgen dat je in connection.php je connectie gegevens hebt staan. Als je niet weet wat je daarmee moet raad ik je aan eerst een tutorial databases maken met php te volgen.
Ik hoop dat ik een hulp heb kunnen zijn, ik ben zelf ook nog vrij nieuw met php.
?
Onbekende gebruiker
08-06-2008 00:47
Menno schreef op 08.06.2008 00:22
Ik heb even een scriptje geschreven, niet getest dus als het niet werkt zeg even wat de error is, dan verander ik hem even.
Jij snapt dus niet het princiepe van leren?
Als je niet weet wat je daarmee moet raad ik je aan eerst een tutorial databases maken met php te volgen.
Dat raad ik jou ook aan.
Ik hoop dat ik een hulp heb kunnen zijn, ik ben zelf ook nog vrij nieuw met php.
Dat is duidelijk, leer jij ook effe die tutorials?
$host['naam'] = 'localhost'; // my host
$host['gebruikersnaam'] = 'root'; // my database username
$host['wachtwoord'] = 'root'; // my database password
$host['databasenaam'] = 'card'; // my database name
Errors:
Kijk maar: --
Script:
<?php
// Je database connectie toevoegen aan de pagina
include ('config.php');
// Query om alle gegevens uit je database te halen
$result = mysql_query($query);
$query = "SELECT * FROM `card`";
// Dit is je submit button
echo '<input type="submit" class="submit_button" name="bewerken" value="Optellen" />';
// Als je op "bewerken" drukt
if ($_POST['bewerken']){
// Zet de variable
$gebruiker = $result['gebruiker'];
$getal = $result['getal'];
// Kijken of je $getal niet nul is
if ($getal > 1000){
// 1000 van het $getal afhalen
$getal -= 1000;
// Je update query
$update = mysql_query("UPDATE `jedatabase` SET `getal` = '$getal' WHERE `jegebruikertabel` = $gebruiker") or die ('Error Updating Data!'.mysql_error());
echo "De update was succesvol";
}
else {
// Als je getal niet groter is dan 1000
echo "Er kan geen 1000 van $getal afgehaald worden!";
}
}
?>
Nu is het trouwens toch niet dat het dan van een gebruiker aanpast? Ik wil zegmaar meerdere gebruikers dus niet van één getal.
Karl, ik denk niet dat je post om mensen af te zijken ook maar van enige waarde is. Dus laat je nutteloze posts volgende keer aub achterwege, daar heeft niemand wat aan.
EDIT
Je moet eerst zorgen dat je de database goed aan de praat hebt. Als je dat hebt gedaan in config.php dan kun je het script toevoegen op een andere pagina en config.php includen.
Dan moet je zorgen dat je de gebruiker selecteerd en daarvan het getal in een variable zet, en dan de update query gebruikt. Dit kan dus door bijvoorbeeld een link te maken naar elke gebruiker die je hebt en dat als je op de link klikt je de bewerk button te zien krijgt. Dit kun je het best doen met tabellen en in de tabellen een array te echo'en.
Normaal voer ik altijd gewoon de .sqls uit :-) Nu ik het zo zie is het moeilijker als ik dacht.. Kun je misschien even de sql schrijven?
Hartelijk bedankt!
?
Onbekende gebruiker
08-06-2008 01:08
Menno schreef op 08.06.2008 00:54
Karl, ik denk niet dat je post om mensen af te zijken ook maar van enige waarde is. Dus laat je nutteloze posts volgende keer aub achterwege, daar heeft niemand wat aan.
Pardon? Sirieus, kijk eens naar die tutorials, en doe dan effe niet betweterig. Hier heb je een lijstje met wat er allemaal verbeterd kan worden aan de code van jou:
- Foutafhandeling
- Verkeerde manier van controleren of een form gepost is
- Onnodig kopieeren van variabelen
- Post vars gewoon in de sql zetten
- Backtricks gebruiken in sql
- Vars niet buiten quotes
- Verkeerde sql query
- Die gebruik je niet bij die foutafhandeling