Ik het zo maken dat mensen op een knop drukken dat er dan -1000 van zijn of haar mysql getal af gehaald word. Dat ik in de mysql een naam toevoeg met bijvoorbeeld het nummer 5000. Iemand klikt op de button en het getal 5000 word naar 4000 veranderd. Volgens mij is dit niet alte moeilijk maar zelf heb ik niet het nodige verstand om het te maken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een dergelijk script of dat er al ergens een staat.
Als ik jou was zou ik mijn wachtwoord en mijn user account even checken, want volgens mij zegt hij dat dit fout is. Natuurlijk moet je ook wel je update query veranderen naar de juiste tabellen en dergelijke. Het gaat ook niet alleen om de query's maar ook om het script zelf, dat je volges mij ook niet helemaal begrijpt. Ik kan je wel het juiste script geven om de gebruiker te vergelijken en daarbij het getal te checken, maar ik denk dat je beter zelf even kunt gaan leren hoe je dit soort dingen doet. Dit is vrij basis en zou je wel moeten leren als je met php wilt gaan werken.
?
Onbekende gebruiker
08-06-2008 01:14
Vince schreef op 08.06.2008 01:11
Karl, voorals nog meer als dat jij hebt laten zien. Hij probeerd teminste te helpen, owja...
Hmm... Weetje, als je database gehackt wordt en alle data wordt gedropt moet je maar bij Menno zijn hoor...
[edit]
Menno schreef op 08.06.2008 01:11
Het gaat ook niet alleen om de query's maar ook om het script zelf, dat je volges mij ook niet helemaal begrijpt.
Daarvoor dus die links :-)
Menno schreef op 08.06.2008 01:11
Ik kan je wel het juiste script geven om de gebruiker te vergelijken en daarbij het getal te checken, maar ik denk dat je beter zelf even kunt gaan leren hoe je dit soort dingen doet. Dit is vrij basis en zou je wel moeten leren als je met php wilt gaan werken.
Hier ben ik het helemaal mee eens :-D (Maar ga jij ook nog effe naar die tutorials kijken? Bijvoorbeeld naar sql injections...[/edit]
Karl, ik zei nog dat ik vrij nieuw ben hierin. Vince is dat ook, dus hij zal zich over hacken en dat soort shit nog geen zorgen over moeten maken. Als jij hem beter kunt helpen dan mag je dit best doen. Wil je hem niet helpen hou je hier dan aub even buiten? Je zegt dat ik betweterig doe, maar ik zei alleen maar dat je niemand helpt met dit soort posts, en volgens mij heb ik daar behoorlijk gelijk in...
Ik wil het graag leren maar heb daar nu geen tijd voor, ik wil graag een klein projectje starten morgen en daar heb ik dit bij nodig. Ik hoop dat iemand het script kan laten werken en veilig is. Ik waardeer het dat Menno mij écht helpt, ik zal hier misschien niet zoveel van leren maartja het is een begin.
Ik wil ook morgen piloot worden, maar ik heb geen vliegbrevet, nja maakt niet uit, als iemand het me even voor kan doen dan lukt het wel. Kortom, ga het gewoon leren en als je de basics kent ga dan aan een project beginnen.
?
Onbekende gebruiker
08-06-2008 01:38
Vince schreef op 08.06.2008 01:16
Karl kun jij het script niet zodanig aanpassen dat het veilig is? Daar is dit forum toch wel voor..
Bedankt allemaal!
Nee, ik maak het niet. Ik heb zelf ook genoeg te doen. Met die tutorials moet je d'r wel komen. Als je wilt dat iemand het script voor je maakt dan moet dit topic verplaatst worden, zie de post van Hipska hierboven.
Menno schreef op 08.06.2008 01:17
Karl, ik zei nog dat ik vrij nieuw ben hierin. Vince is dat ook, dus hij zal zich over hacken en dat soort shit nog geen zorgen over moeten maken.
Hmm... Ik zou het juist wel goed leren. Je weet toch ook dat als je iets fout aangeleerd hebt, dat dat dan weer moeilijk te veranderen is?
Als jij hem beter kunt helpen dan mag je dit best doen. Wil je hem niet helpen hou je hier dan aub even buiten?
Jah, hij moet gewoon php en sql leren. Als je niet de vaardigheden hebt, dan kan je het niet, lijkt me logisch. Ik help hem door goede links te geven. Deze tutorials die zijn erg goed, ik wou dat ik ze had toen ik php leerde... Ik ga hem alleen geen kant en klare code geven. Als je een toets op school maakt geven ze je toch ook niet de antwoorden?
Je zegt dat ik betweterig doe, maar ik zei alleen maar dat je niemand helpt met dit soort posts, en volgens mij heb ik daar behoorlijk gelijk in...
Nee, jij moet ook die tutorials maar eens gaan lezen. Zoals ik al in een post eerder heb gezegt, die db kan zo gedropt worden want je hebt sql injections. Wat er verder beter kan aan die code van jou kan je wel in de opsomming lezen.
Verder reageer ik zo omdat die code van jou vol met fouten zit, en jij de TS'er "wel effe uit de brand helpt". Zie het dat jullie beide nog maar net op een driewiellertje fietsen en dat jij dan wel effe verteld aan de TS'er hoe hij op een gewone fiets moet. De TS'er gaat dan geheid op z'n bek...
Verder ben je tot de zelfde conclusie als mij gekomen dat de TS'er gewoon php moet leren. Ik heb hem daarvoor ook tutorials gegeven, hij moet gewoon de basis onder de knie hebben. Jij duikt gelijk met hem het diepe in, en geeft gewoon een script aan hem, wat hij waarschijnlijk niet snapt. Dit kan je vergelijken met antwoorden geven op een toets, zoals ik al eerder zei.
Graag zie ik dat je met goed onderbouwde argument komt. Ik kan wel zeggen: Sinkerklaas bestaat, en volgens mij heb ik daar behoorlijk gelijk in.... Dat is een drogrede, want wie ben ik? Ik ben geen sinterklaas expert. Verder geef ik niet aan waarom. En het is meer een mening "die voor iedereen zou moeten gelden"....
Ok Karl, je hebt gelijk. Hij zou gewoon de tutorial moeten volgen en het een beetje op zichzelf leren. Ik ben hier nieuw en vond dat ik net als alle andere ook wel eens iemand kon helpen, aangezien ik zelf ook altijd goed geholpen wordt. Ik had het idee dat ik hem kon helpen, but I got caried away.
Sorry Vince, maar het is voor mij net zoveel werk als voor jou om dat script goed te leren schrijven. Succes ermee.
Er is een verschil tussen iemand iets kado geven en iemand helpen. De site noemt niet voor niets phpHULP, toch? Trouwens, voor kant-en-klaar scripts bestaat er nog zoiets als Google of consoorten, dacht ik.
Ik wil maar zeggen: dit is een fantastische site om HULP te zoeken, maar als je nog niks kent, leer dan tenminste de basis. Zoals gezegd: je kan scripts genoeg vinden op het net; doen wij ook, maar met een beetje kennis kan je deze zélf aanpassen, en dán leer je het.
En dan nog iets, aangaande je post van '08.06.2008 01:19': ik vraag me af waarom je, als je van iets de ballen kent, je tegen morgen iets moet laten zien? Als je het studeert, kan je dit, en anders heb je grote praat liggen verkopen aan de toog; iets anders kan ik niet verzinnen?