Ik ben al een hele tijd op zoek naar een (open source) applicatie waarmee ik een database online kan zetten die ik met een aantal personen kan gebruiken.
Ik wel CMS paketten als Joomla, Drupal enz om websites op te zetten, PHPBB om een forum online te zetten. Maar een script waarmee ik een simpele database online krijg en eventueel wat functionaliteit in een browser (veld naam = jan, veld achternaam = jansen > bereken veld naam totaal = Jan Jansen, enz).
Als ik zoiets wil hebben met PHP en Mysql moet ik dan op zoek naar een freelancer of bestaan er out of the box oplossingen (offline: filemaker).
Ik ken zoho creator en Blist maar dat is gehost en je hebt al snel een abonnement nodig. Is er een PHP/mysql variant? En zo ja, welke?
Er zijn 2 mogelijkheden: het regent of het regent niet.
Ik vraag gewoon of er een php/mysql oplossing bestaat voor het publiceren van database content.
De randvoorwaarden heb ik zo'n beetje aangegeven. Waarom komt iedereen met oplossingen die juist buiten die randvoorwaarden liggen.
Verdiepen in de stof: ben ik duidelijk over geweest.
Links laten liggen, ja dat snap ik ook. Kan ik op vakantie gaan of mijn huis schilderen. Maar die afweging leg ik hier niet neer. Daar gaat het hier niet om.
Iemand inhuren, heb ik ook aangedacht, al genoemd zelfs. Maar voordat ik dat doe wil ik weten of er een oplossing voor bestaat (al 5 keer expliciet gevraagd).
een database online kan zetten die ik met een aantal personen kan gebruiken
Aan enkel een database heb je niet zo veel (niet online en niet offline). Je zult altijd een interface nodig hebben waarmee je data in je database kun benaderen, toevoegen, wijzigen en verwijderen.
Offline verzorgt filemaker die interface al voor jou. Sterker nog, het programma biedt zelfs een hele interface om je databases aan te maken en te beheren. Vergeet echter niet dat dit niet de eigenlijke database maar enkel een interface is.
Om dan nu terug te komen op je vraag: voor zover ik weet zijn er geen open source online applicaties die hetzelfde als filemaker doen. Ik ken geen applicaties waarin je online zowel database en de frontend interface kunt beheren.
Ik vraag gewoon of er een php/mysql oplossing bestaat voor het publiceren van database content.
Uiteraard is die er. Kijk maar om je heen, zo'n beetje elke website doet dat. Alleen zijn dat geen out of the box applicaties maar zijn ze allemaal door programmeurs opgezet.
Waar kan ik iemand vinden die dit voor mij op kan zetten? Doen jullie dat op dit forum (als het zo simpel is) of moet ik daarvoor naar freelancer.com achtige websites.
Idd een vacature kan je hier plaatsen, let wel op de criteria.
Bas Dees schreef op 10.06.2008 08:43
Dat is geen eindgebruikersproduct. Ik ga geen studie programmeur doen om database functionaliteit te krijgen. Auto een grote beurt geven is ook niet moeilijk als je het goed bekijkt maar dat doe ik ook niet. Ik wil rijden, geen olie smeren.
En om met een auto te kunnen rijden, moet je eerst die kopen/huren.
Tot die conclusie ben je nu idd ook al gekomen, maar moest ik dit topic eerder zou gezien hebben zou ik dit ook eerder kunnen plaatsen hebben.
De terminologie die ik hanteer is newbie-achtig, had ik al aangeven. Hoopte dat het duidelijk was ik bedoelde door mijn voorbeelden (ik zoek online filemaker, minder uitgebreid, zonder abo als Blist of Zoho).
Volgens jou bestaat zoiets niet.
Bedankt voor deze duidelijkheid.
Dank voor jullie inspanningen om mij iets duidelijk te maken.
Deze vind ik meer van toepassing: "Om met een auto te rijden moet je ofwel eerst leren rijden ofwel je laten rijden"
En dan is het misschien net als met autorijden dat als je even wat tijd steekt in het opdoen van wat kennis van zaken, dat het later allemaal een stuk makkelijker wordt. Net zoals je dan zelf ergens naartoe kunt rijden, kun je dan zelf je eigen applicatie maken.
Zo'n pakket als filemaker is leuk, maar op een gegeven moment zijn de mogelijkheden toch begrensd. En dat is nou eenmaal niet het geval als je het zelf programmeert (of laat programmeren).
Ik kan nog wel 100 ander vergelijkingen verzinnen. Het gaat om mijn eerste vergelijking. Die gebruik ik om de situatie te verduidelijken omdat dat volgens mij nodig is.
Het gaat er niet om of je vervolgens een andere vergelijking kunt verzinnen. Mijn doel is om te verduidelijken. Als je het niet wilt zien heeft het geen zin de vergelijking onderuit te halen. Dat is zinloos. Het doel is verduidelijken, niet mijn gelijk halen.
En nu stop ik ermee.
Nogmaals bedankt voor de input.
het is wellicht geen php/mysql, maar je host ondersteund het wellicht ook. Ik heb er nooit heel veel mee gedaan, maar je kunt zoiets redelijk eenvoudig ook met Acces maken. Uiteraard niet gratis/open source, maar wel iets dat je mss op je pc hebt staan, en net even niet aan gedacht.