[img]http://files.myopera.com/EspenAO/albums/548363/kestrel_300x250.jpg[/img]

Zo juist is de nieuwe Opera gereleased, deze kan je hier downloaden. In Opera 9.50 zitten een aantal nieuwe functies:

[*] Opera link, alle bookmarks, speed dail, en notes kan je nu synchoniseren met elke andere Opera desktop browser en de mobiele versies van Opera. Log in via bestand -> synchoniseer Opera, en je bent gesynchoniseerd. demo.

[*] Find anything, je hebt een woord of zin van een website onthouden, maar je weet niet meer op welke site? Geen probleem, tik die woorden in in de adresbalk, Opera zoekt dan in de geschiedenis van je bezochte pagina's en geeft je pagina's die overeenkomsten hebben.

[*] Opera's Fraud Protection, deze functie beschermd je tegen verkeerde sites waar malware en gevaarlijke software op staan. Opera is de eerste browser die dit aanbied zonder extensions. Deze bescherming wordt aangedreven door Haute Secure, Netcraft, en PhishTank.
Als je op een verkeerde site terecht komt, blokeerd Opera deze site vanzelf.

Verder heeft opera een nieuwe skin gekregen en is er aan de snelheid gewerkt.

Dus download Opera nu :-).

Meer info: hier, hier en hier.

Verder heeft Opera nieuwe features op het gebied van web standards:
Opera.com
The browser features better standards support than Opera has ever shipped in previous releases—not only does it have very thorough support for current standards like (X)HTML, XML, XSLT, CSS 2.1, SVG 1.1 and JavaScript, but it also includes support for many aspects of nascent standards such as HTML 5 and CSS 3. Testament to this is Opera passing the Acid 1 and 2 tests, and scoring 83% on the Acid 3 test—check the Acid tests out for yourself here.
As well as providing you with killer standards support, Opera has also created a great new set of developer tools to help you debug your HTML, CSS, and JavaScript—the debugging application is called Dragonfly, and there is also a brand new developer menu available. Check out our Dragonfly page for more information on these.
Last but not least, Opera will soon be releasing the first part of an education program to help propagate best practices and increase web standards usage on the web. The Opera Web Standards Curriculum will provide a thorough grounding in all the skills you need to be a proficient front end developer, including web background theory, in-depth HTML and CSS, design principles and introductory DOM/JavaScript. Watch this space!

Er wordt hier verder op ingegegaan.
Wat heeft dit met Admin en Mods te maken?
SanThe schreef op 12.06.2008 15:31
Wat heeft dit met Admin en Mods te maken?

Waar moet ik dit anders dumpen? En ik heb gezien dat hier al eerder nieuws is geplaatst...
Ik zou het ook niet weten.
Het was echter maar een vraagje die spontaan bij mij opkwam. ;-)
SanThe schreef op 12.06.2008 15:34
Ik zou het ook niet weten.
Het was echter maar een vraagje die spontaan bij mij opkwam. ;-)

Oke, d'r is (voorzover ik weet) ook geen nieuwssubmit ofzo dus....

Ik heb hier al een tijdje een RC Release Candidate draaien, die bevalt me heel goed. Dat synchroniseren vind ik ook een hele handige functie, niet meer zelf handmatig exporteren en importeren :-D.
de mooiste en de traagste? :x

heb hier ook een opera 9.27, maar ik vindt firefox een stuk beter en leuker werken om eerlijk te zijn.
Karl schreef op 12.06.2008 15:27
[*] Opera's Fraud Protection, deze functie beschermd je tegen verkeerde sites waar malware en gevaarlijke software op staan. Opera is de eerste browser die dit aanbied zonder extensions. Deze bescherming wordt aangedreven door Haute Secure, Netcraft, en PhishTank.

Niet rot bedoeld of zo, maar Internet Explorer was de eerste die dit had, daar heet het een pishingfilter.
Wim Mariƫn schreef op 12.06.2008 15:39
de mooiste en de traagste? :x

Opera 9.50 is meer dan 2 keer zo snel als Opera 9.2 in het renderen van Javascript en HTML

Jonathan schreef op 12.06.2008 15:39
[quote='Karl schreef op 12.06.2008 15:27'][*] Opera's Fraud Protection, deze functie beschermd je tegen verkeerde sites waar malware en gevaarlijke software op staan. Opera is de eerste browser die dit aanbied zonder extensions. Deze bescherming wordt aangedreven door Haute Secure, Netcraft, en PhishTank.

Niet rot bedoeld of zo, maar Internet Explorer was de eerste die dit had, daar heet het een pishingfilter.[/quote]
Die phishingfilter van IE ken ik niet, er zit waarschijnlijk een verschil tussen de bescherming van Opera en die van IE. Hier staat de hele uitleg over de bescherming.
Had firefox ook niet zoiets? kan mij in iedergeval wel zon rottig schermpje van herinneren. Maarach, laatste tijd jatten ze alles van elkaar.

Maar in iedergeval, het ziet er goed uit. Maar even downloaden :)

Reageren