[img]http://files.myopera.com/EspenAO/albums/548363/kestrel_300x250.jpg[/img]

Zo juist is de nieuwe Opera gereleased, deze kan je hier downloaden. In Opera 9.50 zitten een aantal nieuwe functies:

[*] Opera link, alle bookmarks, speed dail, en notes kan je nu synchoniseren met elke andere Opera desktop browser en de mobiele versies van Opera. Log in via bestand -> synchoniseer Opera, en je bent gesynchoniseerd. demo.

[*] Find anything, je hebt een woord of zin van een website onthouden, maar je weet niet meer op welke site? Geen probleem, tik die woorden in in de adresbalk, Opera zoekt dan in de geschiedenis van je bezochte pagina's en geeft je pagina's die overeenkomsten hebben.

[*] Opera's Fraud Protection, deze functie beschermd je tegen verkeerde sites waar malware en gevaarlijke software op staan. Opera is de eerste browser die dit aanbied zonder extensions. Deze bescherming wordt aangedreven door Haute Secure, Netcraft, en PhishTank.
Als je op een verkeerde site terecht komt, blokeerd Opera deze site vanzelf.

Verder heeft opera een nieuwe skin gekregen en is er aan de snelheid gewerkt.

Dus download Opera nu :-).

Meer info: hier, hier en hier.

Verder heeft Opera nieuwe features op het gebied van web standards:
Opera.com
The browser features better standards support than Opera has ever shipped in previous releases—not only does it have very thorough support for current standards like (X)HTML, XML, XSLT, CSS 2.1, SVG 1.1 and JavaScript, but it also includes support for many aspects of nascent standards such as HTML 5 and CSS 3. Testament to this is Opera passing the Acid 1 and 2 tests, and scoring 83% on the Acid 3 test—check the Acid tests out for yourself here.
As well as providing you with killer standards support, Opera has also created a great new set of developer tools to help you debug your HTML, CSS, and JavaScript—the debugging application is called Dragonfly, and there is also a brand new developer menu available. Check out our Dragonfly page for more information on these.
Last but not least, Opera will soon be releasing the first part of an education program to help propagate best practices and increase web standards usage on the web. The Opera Web Standards Curriculum will provide a thorough grounding in all the skills you need to be a proficient front end developer, including web background theory, in-depth HTML and CSS, design principles and introductory DOM/JavaScript. Watch this space!

Er wordt hier verder op ingegegaan.
Riemer schreef op 12.06.2008 16:10
Had firefox ook niet zoiets? kan mij in iedergeval wel zon rottig schermpje van herinneren. Maarach, laatste tijd jatten ze alles van elkaar.

Je bedoelt die fraud protection? Nee, firefox heeft dat dacht ik niet.
is wel een koffiehoek topic he :p

maar hij ondersteund leuke dingen van css3 :)

way to go (y)
Ik heb hem bij toeval vandaag gedownload.

Edit: Inmiddels als standaardbrowser ingesteld en bevalt zeer goed.
Heeft iemand ervaring met opera en hyves, op de vorige versie van opera kon ik geen hyvesfoto's bekijken. Iemand ervaring?
Ik heb nog niks verkeerds gezien aan Hyves in Opera, tenminste niets meer mis dan normaal in FF. Er komt alleen een melding boven te staan dat je browser hyves misschien niet goed ondersteund, maar die kan je wegklikken.

Edit: Inmiddels weer terug bij Firefox als standaardbrowser.
Thomas schreef op 13.06.2008 11:28
Heeft iemand ervaring met opera en hyves, op de vorige versie van opera kon ik geen hyvesfoto's bekijken. Iemand ervaring?

Ik heb wel gelezen dat het nog steeds niet goed gaat, maar ik heb helemaal geen problemen gehad met hyves, ook niet in de ouder Opera. Als ben ik het wel eens met Tommy :-).

Aron schreef op 13.06.2008 12:54
Edit: Inmiddels weer terug bij Firefox als standaardbrowser.

Wattan? :-P

Hipska schreef op 12.06.2008 16:45
is wel een koffiehoek topic he :p

Je kunt geen nieuwsbericht opgeven of moet ik dat soms doen met contact ofzo, en dan netzoals op tweakers maar wachten en wachten, tot er niks verschijnd? En dan een paar dagen later een nieuwsbericht dat Opera toch wel coole functie's heeft. Bovendien had ik gezien dat er in mod en admin al vaker een nieuws bericht is geplaatst...

Hipska schreef op 12.06.2008 16:45
maar hij ondersteund leuke dingen van css3 :)

Ook op het gebied van van html, javascript, xml, xslt, svg en nog meer...
buh, waarom nou weer twee keer?
Waarom ik weer terug ben bij Firefox:
-Omdat daar nu ook een nieuwe versie van is.
-Omdat ik daar al mijn bookmarks ect. in heb staan.
-Maar de belangrijkste reden is toch eigenlijk gewoon dat Opera echt een heel andere browser is dan de rest(Internet Explorer, Firefox, Safari) het gebruik is heel anders enzo.

Dus toch maar weer Firefox.
Aron schreef op 18.06.2008 23:33
Waarom ik weer terug ben bij Firefox:
-Omdat daar nu ook een nieuwe versie van is.
-Omdat ik daar al mijn bookmarks ect. in heb staan.
-Maar de belangrijkste reden is toch eigenlijk gewoon dat Opera echt een heel andere browser is dan de rest(Internet Explorer, Firefox, Safari) het gebruik is heel anders enzo.

Dus toch maar weer Firefox.

Ok. Ik heb zelf de nieuwe versie nog niet getest, maar ik heb gehoort dat de nieuwe firefox meer geheugen en processor gebruikt dan safari op windows... Je bookmarks e.d. kun je exporteren.
Ik vind Opera simpeler in gebruik dan die andere browsers, vooral door de mouse gestures en keyboard shortcuts...

Reageren