Hey,

Ik ben bezig met een vrij groot project en ik werk momenteel met 4 databases.
2x MSSQL
1x MySQL
1x DBF

Nu lukt het met MySQL en met de DBF database files prima. Maar nu moet ik met de MS SQL server connecten.

Mijn ontwikkel omgeving staat op mijn Mac, ik draai php 5 in apache2.
Ik kan dus geen windows libraries aanspreken, want voorheen gebruikte ik wel eens het COM object indien windows moeilijk deed.

Heeft iemand enig idee hoe dit moet, dit is het stukje code waar het al vast loopt en de error melding.
				$this->connectionString[ $conectionIdentfier ] = mssql_connect(	$this->objects['settings']->child[$this->settingsClass]->getHostname(), 
																				$this->objects['settings']->child[$this->settingsClass]->getUsername(),
																				$this->objects['settings']->child[$this->settingsClass]->getPassword() );

Fatal error: Call to undefined function mssql_connect() in include/classes/mssql.class.php on line 55

BVD
Jacco schreef op 11.08.2008 10:16

Warning: mssql_connect() [function.mssql-connect]: Unable to connect to server: 10.53.74.13 in portal/include/classes/mssql.class.php on line 62

Deze foutmelding krijg je ook als je niet mag connecten olgens mij

De functie zelf werkt dus inderdaad.
Anders had je volgens mij iets als :

Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect()]

Moeten krijgen als ik me niet vergis
@Jacco: Klopt.
oke, ik heb de functie werkende! Maar nu krijg ik geen verbinding, terwijl ik met exact dezelfde inlog gegevens werk als in de test omgeving. En daar werkt alles wel.

@sanThe
Jullie halen 2 dingen door elkaar, de eerste post was van mijn ontwikkel omgeving. Een MAMP omgeving. Ik ben nu bezig met de productie omgeving een WAMP omgeving.

Geen foutmelding?
Jacco schreef op 11.08.2008 09:47
Staat in de MSSQL database het ip van de server wel in de DB al zijnde een IP dat verbinding mag maken?

In mysql is dit de DB mysql Tabel Host. Als je ip in die table voor komt mag je pas remote verbinding maken.

De reden dat dit standaard neit aan staat lijkt me duidelijk

????
nope, ik krijg niks geen foutmelding terug, hij probeert de query zelfs uit tevoeren maar stop omdat hij de maximum execution time overschrijt.
Dit zijn de gegevens die ik meegeef

<?php
$crmsettings->setHostname("10.53.74.15:1433");
$crmsettings->setUsername("****");
$crmsettings->setPassword("*****");
$crmsettings->setDatabase("company_MSCRM");
?>

In mijn MAMP omgeving werken deze gegevens, alleen in WAMP niet. Verder zijn de connectie scripts exact hetzelfde

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Geef nou eens antwoord op Jacco's post.
Connectie is toegestaan vanaf de server richting de Microsoft SQL server!

Reageren