Hey,

Ik ben bezig met een vrij groot project en ik werk momenteel met 4 databases.
2x MSSQL
1x MySQL
1x DBF

Nu lukt het met MySQL en met de DBF database files prima. Maar nu moet ik met de MS SQL server connecten.

Mijn ontwikkel omgeving staat op mijn Mac, ik draai php 5 in apache2.
Ik kan dus geen windows libraries aanspreken, want voorheen gebruikte ik wel eens het COM object indien windows moeilijk deed.

Heeft iemand enig idee hoe dit moet, dit is het stukje code waar het al vast loopt en de error melding.
				$this->connectionString[ $conectionIdentfier ] = mssql_connect(	$this->objects['settings']->child[$this->settingsClass]->getHostname(), 
																				$this->objects['settings']->child[$this->settingsClass]->getUsername(),
																				$this->objects['settings']->child[$this->settingsClass]->getPassword() );

Fatal error: Call to undefined function mssql_connect() in include/classes/mssql.class.php on line 55

BVD
Was dat nou zo moeilijk :)?

Probeer trouwens eens gewoon een simpele query als

SELECT NOW() AS nu
Zelfs dat wil hij niet uitvoeren, de connectie wil niet tot stand komen. Ik had or die("error:".mssql_get_last_message()) aan mssql_connect() toegevoegd.

Het enige dat hij weergeeft is 'error:'
or die mssql_error()

?
Dat heb ik ook overwogen, maar dan moet ik teveel herschrijven dat het mij beter leek om het connectie probleem op te lossen!
Beter lui dan moe met een goed werkend script?
Kijk ook even naar de toekomst Cyberboy , een goed geschreven goed in elkaar stekend script heb je een stuk minder omkijken naar dan een werkend script waar je elke dag gekloot mee hebt.
To connect to SQL Server 2005 Express on Windows, do it like this:

mssql_connect ('localhost,1433', '[redacted]', '[redacted]');

Staat ni de comments van php.net dat je server een poort met komma moet scheiden, en anders moet je toch aan de herprogramering denk ik
Hij werkt, nu ik een comma gebruik! Bedankt voor de tip! Wel raar dat hij in een MAMP omgeving een : wil en in een windows omgeving een , wil. Maarja probleem opgelost!

Nogmaals bedankt
Windows he altijd krom

Reageren