Graag jullie mening over deze site: http://www.cecicasariego.com Deze site is van mij (kunstenares). Probleem is dat ik al een tijdje geen nieuwe werken kan laten zien, en ik het dus moet stellen met portretten en decoratiewerken te tonen. Maar er is verandering op komst.
Wat vind je van het design ?
Ik wil inderdaad het menu in beeld houden; dit lijkt me het gebruiksvriendelijkst. Ik heb niet graag pagina's (zoals een blog) waar je ellenlang naar beneden moet scrollen, met links naar #top.
?
Onbekende gebruiker
15-07-2008 14:08
Ik vind het een erg mooie website. Het enige wat me opvalt (irriteert is een te groot woord) is de footer.
De footer staat in het midden van de pagina, wat resulteert in het feit dat het oog meteen op de footer valt. De kleur van de footer valt erg in contrast met de rest van de pagina en dat draagt hier ook aan bij dat het oog meteen op de footer valt.
De rest van de layout is erg mooi. Goede kleurkeuze en zeker een goede positionering van alle elementen.
Ik vind het ook een mooie site. Bij het formulier moest ik even kijken wat de verzendbutton was. Die pijl naar rechts betekent meestal dat je een audio- of videobestand start. Het rode kruis betekent meestal "venster sluiten". Misschien dat je daar nog wat duidelijker graphics voor kunt maken. Verder zitten er nog een paar kleine foutjes in de code, zoals ontbrekende alt teksten en target="_blank" links. Maar hij oogt prima!
Je Footer is het gedeelte waar je copyright instaat,, die zie je zelf ook wel staan denk ik ;)
En wat mij voor de rest opvalt,,
Is een piepklein 1 px geval,,
Bij dat witte vlak,
Aan de rechterkant daarvan,
Net waar het grijs begint,
Is je rechter border 1 px teveel naar links.
Dus die staat scheef.
Hmmm... die onscherpe foto vind ik niet echt uitdagend op een website van een kunstenares. Dit kan wel beter denk ik. Nu komt het naar mijn idee meteen weer amateuristisch over...
Sorry, ik dacht dat 'footer' het onderste deel van de site was, zoals de benaming insinueert.
Bij het formulier moest ik even kijken wat de verzendbutton was.
Heb je gelijk in, Jan, heb ik aangepast. Het formulier script moet ook anders, want het is niet waterdicht. Hierover heb ik een andere thread in dit forum gestart, met jouw commentaar er ook in. Kun je me daarbij verder helpen, aub ?
ontbrekende alt teksten en target="_blank" links
Moet elke img een 'alt' hebben ? Ik vind die vervelend, als die opkomen; ik wil niet dat er iets verschijnt onmouseover. En wat is er mis met target="_blank" ?
Is een piepklein 1 px geval
Nico, ik kan het niet geloven dat iemand dit gezien heeft ;) Je verbaast me echt ! Inderdaad een fout, maar met mijn beperkte kennis van Photoshop slaag ik er niet in de img 0,5 px breder te maken (1px is te veel).
die onscherpe foto
Crispijn, dit is een foto van een schilderij; niet een foto op zich. Als je eens in de kunstwereld rondhangt, moet je es vragen wat de technische kwaliteiten moeten zijn van de kunstenares om zo'n werk te realiseren. Met een gelijkaardig werk ben ik de top 50 van de National Portrait Gallery London binnengewandeld. De prijs ervan geef ik je nu niet mee, maar als amateur zou je bijna op pensioen kunnen gaan ... Ben er trots op ! No offense.
Elke afbeelding dient een alt-tag te hebben. Heeft een afbeelding geen alt-tag dan valideert je site sowieso al niet meer.
Wil je geen tekst laten opkomen, laat dan de alt-tag leeg maar zet hem er wel in. Op jouw homepagina heb je trouwens maar 1 afbeelding nodig in je html. De rest kan beter met css.
De 'lees meer' is al iets beter doordat de bezoeker zelf geen tekst meer kan invoeren. Maar ik vind het nog niet goed. Maak een mooie button met de tekst "Lees meer over True Artist Linked Inn group". Is veel gerbuiksvriendelijker en mooier.