Hy,

Ik krijg allemaal van die rare tekens bovenaan mijn site. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb het script gekregen van onze scripter, maar die is met vakantie dus kan ik het hem niet vragen. Volgens mij moet het ergens liggen aan het stukje code bovenaan, want als ik dit wegdoe krijg ik die rare tekens niet meer.

http://www.plaatscode.be/12415/
http://img525.imageshack.us/img525/3203/afbeelding1pe6.png

Tomate
Je moet dan eerst vertellen wat jij verstaat onder `rare tekens`, ik kan dit niet vertalen naar wat je gepost hebt. Je moet exact aangeven wat je weg haalt, want op deze manier kan ik geen antwoord geven.

En die scripter zal toch beter moeten weten, namnelijk dat output naar de browser altijd als laatste komt. PHP en HTML scheiden voorkomt zo ie zo al een hoop shit.

Wel die rare tekens kun je zien op de screenshotje dat ik bij mijn post gevoeg heb. De geselecteerde tekst. Het rare is als ik het op mijn lokale server draai krijg ik die tekens, maar als het upgeload is op de server van mijn scripter krijg ik dit niet.

Ik haal deze code weg:

<?php
@include("module/laadtijd_begin.php");
// systeem bestanden inladen
if (is_dir("system/")) {
        if ($dh = opendir("system/")) {
                while (($file = readdir($dh)) !== false) {
                        if ($file != "." && $file != "..") {
                                include("system/".$file);
                        }
                }
                closedir($dh);
        }
} else {
        die("Systeem gegevens konden niet worden geladen.");
}

?>
Het rare is als ik het op mijn lokale server draai krijg ik die tekens, maar als het upgeload is op de server van mijn scripter krijg ik dit niet.
Ligt het dan niet gewoon aan je lokale server? Gebruik je Wamp of Xamp met verkeerde instellingen of zoiets?
Zo te zien heb je code welke beschermd is tegen misbruik, waarvan de levensduur is verlopen.

Dus dan is het `helaas pindakaas`
Wachten tot de scripter terug is van Hawaii.
Dat stuk code wat je weghaalt dat include elke file uit je dir 'system'. Waarschijnlijk staat daar een file die dit veroorzaakt. Op de include zit ook geen nette extensie check.

Kijk eens welke files er in je directory 'system' staan.
Moet ik eens de codes posten van de bestanden van de system directory?

Ik gebruik Xampp op Mac OS X Leopard
Misschien eerst alleen eens de bestandsnamen ;-)
database.php
wie_waar.php
copyright.php
Okee, laat maar eens zien.

Reageren