Ik krijg allemaal van die rare tekens bovenaan mijn site. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb het script gekregen van onze scripter, maar die is met vakantie dus kan ik het hem niet vragen. Volgens mij moet het ergens liggen aan het stukje code bovenaan, want als ik dit wegdoe krijg ik die rare tekens niet meer.
Gevonden :p
Het ligt aan het bestand .DS_Store dat Mac automatisch in die map zet, maar je kan zo'n bestand niet verwijderen. Kan ik het regelen dat hij die niet include? Want daar boven gepost script werkt niet .
[code]
<?php
@include("module/laadtijd_begin.php");
// systeem bestanden inladen
if (is_dir("system/")) {
if ($dh = opendir("system/")) {
while (($file = readdir($dh)) !== false) {
if (!substr($file, 0, 1)) {//bestanden die beginnen met een punt tellen niet me(dus ook . en ..)
include("system/".$file);
}
}
closedir($dh);
}
} else {
die("Systeem gegevens konden niet worden geladen.");
}
<?php
@include("module/laadtijd_begin.php");
// systeem bestanden inladen
if (is_dir("system/")) {
if ($dh = opendir("system/")) {
while (($file = readdir($dh)) !== false) {
if (substr($file, 0, 1) != '.') {//bestanden die beginnen met een punt tellen niet me(dus ook . en ..)
include("system/".$file);
}
}
closedir($dh);
}
} else {
die("Systeem gegevens konden niet worden geladen.");
}
?>
ik heb geen idee, ik heb gewoon het stukje van de vorige pagina gebruikt en het if blok aangepast.
misschien is het de bedoeling dat het script zonder problemen verder functioneert als het bestand niet aanwezig is?
mar als het een essentieel bestand is zou het inderdaad nogal stom zijn om geen fouten te geven.
Het is gewoon een bestand van Mac OS X en dit kun je niet verwijderen. Het is een standaard bestand:p Op mijn webserver op internet zal dit niet staan, dus geen probleem