Hallo allemaal,

Ik doe al jaren aan webdesing alleen heb nu een voor mij on oplosbaar probleem.

ik heb een stukje php script waarbij een tabel uit de database word uitgelezen. vervolgens bouw ik een link op met gegevens uit de tabel. Nu ziet de php-engine de ?> aan als einde van de <A > tag. heeft iemand hier een oplossing voor? hier onder nog even het script.

<LINK REL=STYLESHEET HREF="style.css" TYPE="text/css">
<h1>Nieuws</h1>
<?
require("config.php"); 
?><TABLE border=1>
<TR><TD>Datum</TD><TD>Onderwerp</TD></TR>
<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM nieuws ORDER BY datum DESC"); 
while($object = mysql_fetch_object($query)){ 
?>
<TR><TD><? echo $object['datum'] ?></TD><TD><A href='#' onclick=window.open("bericht.php3?d=<? echo $object['datum'] ?>&o=<? echo $object[onderwerp] ?>&b=<? echo $object[nieuws] ?>")><? echo $object[onderwerp] ?></A></TD></TR>
<?
}
?>
</TABLE>

op de pagina die gemaakt word krijg ik dit:

Nieuws
Datum Onderwerp
&o=&b=")>
Waarschijnlijk bedoel je

<?
... echo $object['onderwerp'] ... $object['nieuws'] ... $object['onderwerp'] ...;
?>
ik snap niet wat je bedoelt... wat is er anders... die "..."?
$object['onderwerp']
in plaats van
$object[onderwerp]
<?php
echo "Verder " . "kun je" . $_POST['dus'] . "dingen aanelkaar plakken met " . "een punt";
?>
Ik zie verschijdene ECHO's staan zonder ; erachter.

<? echo $object['datum'] ?>

=

<? echo $object['datum']; ?>
Sterker nog;

<?php echo $object['datum']; ?>

;)
Ja oke, maar <? kan ook, al gaat mijn voorkeur ook uit naar volledige PHP tags, maar je kan niemand verbieden <? te gebruiken.
Jelle Posthuma schreef op 21.08.2008 16:15
Ja oke, maar <? kan ook, al gaat mijn voorkeur ook uit naar volledige PHP tags, maar je kan niemand verbieden <? te gebruiken.
Hangt volgens mij van je php instelling af (in PHP6 is dit helemaal niet meer mogelijk). Maar ik neem aan dat het hier wel moet werken (anders was hij met hele andere meldingen gekomen)
<?=
is hetzelfde als
<?php echo

Ieder zijn voorkeur. Ik gebruik zelf <?= in HTML templates en <?php in mijn PHP back-end.
Waar zie je < ? = (hoe krijg je dit goed zonder dat hij er een codeblok van maakt?) staan?
Er wordt naar mijn weten alleen < ? en ? > gebruikt.
< ? is toch iets heel anders dan < ? =
:D

Reageren