Maar nu is het kleine probleem, wanneer de pagina "dit_is_een_pagina.php" wordt geoptimaliseerd met SEO technieken, dan wordt deze ook zo in Google opgenomen. Mensen krijgen dan in Google een link naar "dit_is_een_pagina.php" en valt de opmaak weg...
Welk stuk code moet ik op "dit_is_een_pagina.php" plaatsen zodat wanneer men "www.mijnwebsite.be/dit_is_een_pagina.php" intypt, automatisch de opmaak erbij krijgt, met andere worden deze link te zien krijgt: "www.mijnwebsite.be/index.php?p=dit_is_een_pagina" ?
Het is een beetje een rare uitleg, maar ik hoop dat jullie er aan uit kunnen en mij met dit probleem kunnen helpen.
index.php gaat naar index.php?p=index gaat naar index.php?p=index gaat naar index.php?p=index gaat naar index.php?p=index gaat naar index.php?p=index ...
als je .php vervangt door .html (wat voor SEO totaal niet uitmaakt) heb je dit probleem al niet meer.
Het probleem dat dan wel nog een 500 fout geeft weet ik niet precies, maar je kan deze cheat sheet over mod_rewrite even bekijken.
Het enige nadeel is dat ik mijn pagina's niet mag gaan hernoemen tot .html wegens het gebruik van een php code op elke pagina...
Het is een website dewelke gekopieerd kan worden voor verschillende gebruikers, met als gevolg dat de Naam, Adresgegevens, ... in de database zijn ingetypt. Ga ik de pagina's naar .html hernoemen, gaat dit stukje code niet meer werken...
Het enige nadeel is dat ik mijn pagina's niet mag gaan hernoemen tot .html wegens het gebruik van een php code op elke pagina...
Het is een website dewelke gekopieerd kan worden voor verschillende gebruikers, met als gevolg dat de Naam, Adresgegevens, ... in de database zijn ingetypt. Ga ik de pagina's naar .html hernoemen, gaat dit stukje code niet meer werken...
Is hier een oplossing voor?
Nee Niels, het maakt niet uit of je het hernoemt (mod_rewrite) naar .html, het zal toch php blijven uitvoeren! Al verander je het naar .hierwilikzodolgraagheen dan zal de pagina nog steeds php uitvoeren!
Wat voor control panel gebruik je? Ik heb op mijn server cPanel staan, en daar is het mogelijk om de MIME te veranderen. Op die manier deed ik het vroeger als .htaccess op de een of andere manier niet bij mij wilde werken.
Wat je doet is zeggen tegen je server, dat .html eigenlijk .php is. Maar dan op een directe manier en niet met een .htaccess. 100% zeker dat als jouw control panel cPanel is (het is de beste control panel...) dat je het ook kunt doen.
Direct Admin heb ik geen idee, dat gebruik ik gelukkig niet... Wel paar keer gezien hoor, daar niet van, zijn genoeg sites die niet veilig zijn en waar je als P.O.C. naar binnen sluipt...
Edit
Op bericht plaatsen is ook een vak... @Peter: Hij kreeg een 500 Error die niet was opgelost ;) Althans, dat hoop ik want ik heb het hem al een paar keer uitgelegt dat mod_rewrite de bestandextensies faked en hij dus niet zelf al die extensie hoeft te bewerken...
Trouwens, wanneer gaat die [edit]bbcode weer eens werken? Beetje jammer dat je nu moet gaan quoten..