Maar nu is het kleine probleem, wanneer de pagina "dit_is_een_pagina.php" wordt geoptimaliseerd met SEO technieken, dan wordt deze ook zo in Google opgenomen. Mensen krijgen dan in Google een link naar "dit_is_een_pagina.php" en valt de opmaak weg...
Welk stuk code moet ik op "dit_is_een_pagina.php" plaatsen zodat wanneer men "www.mijnwebsite.be/dit_is_een_pagina.php" intypt, automatisch de opmaak erbij krijgt, met andere worden deze link te zien krijgt: "www.mijnwebsite.be/index.php?p=dit_is_een_pagina" ?
Het is een beetje een rare uitleg, maar ik hoop dat jullie er aan uit kunnen en mij met dit probleem kunnen helpen.
dat ligt aan je code, want het moet .htaccess zijn en nu herkent de server het dus als .htaccess en voert hij het dus echt uit, maar de code is dus fout en hij geeft een error ;)
RewriteEngine On
RewriteBase /
ReqriteRule ^(.+).html$ index.php?p=$1
Dit zou moeten werken :)
Wat je zegt, Jesse, klopt niet helemaal. Je herschrijft de url naar een .html, maar in feite roep je dit aan: index.php?p=mooie_pagina en je krijgt dit in de browser: mooie_pagina.html
Niet vergeten om het bestand direct op je server op te slaan als .htaccess! (En gebruik nou de code die ik heb gegeven hierboven ;))
Wat ik gisteren ook had (voor het eerst...)... lege spaties/regels aan het begin en het eind moeten verwijderen.
Normaal is dat geen probleem, maar gisteren kregen ik op localhost (Wamp2) ook een 500-fout op lege regels aan het eind van mijn htaccess-bestand.
Wellicht dat je daar ook naar kan kijken. Ik heb me ook rot gezocht voordat ik het had.