Maar nu is het kleine probleem, wanneer de pagina "dit_is_een_pagina.php" wordt geoptimaliseerd met SEO technieken, dan wordt deze ook zo in Google opgenomen. Mensen krijgen dan in Google een link naar "dit_is_een_pagina.php" en valt de opmaak weg...
Welk stuk code moet ik op "dit_is_een_pagina.php" plaatsen zodat wanneer men "www.mijnwebsite.be/dit_is_een_pagina.php" intypt, automatisch de opmaak erbij krijgt, met andere worden deze link te zien krijgt: "www.mijnwebsite.be/index.php?p=dit_is_een_pagina" ?
Het is een beetje een rare uitleg, maar ik hoop dat jullie er aan uit kunnen en mij met dit probleem kunnen helpen.
Wanneer er wordt geoptimaliseerd op het woord "PHP hulp" en je typt dit woord in bij Google, dan geeft Google de beste resultaten bovenaan.
Wanneer ik de pagina "dit_is_een_pagina.php" voorzie van SEO technieken voor woorden zoals "PHP hulp" en dergelijke komt deze dan bovenaan bij de resultaten te staan.
Aangezien "dit_is_een_pagina.php" voorzien is van die technieken gaat google een link voorzien naar deze pagina, maar niet naar de index.php waar de opmaak staat.
Gaan mensen op deze link klikken krijgen ze enkel de nodige pagina te zien, maar is dit enkel tekst op een onoverzichtelijke manier aangezien de opmaak op de index.php staat.
Daarom dat ik een code zoek, waardoor mensen automatisch ook de index te zien krijgen wanneer ze een pagina van deze site willen bezoeken.
Ik heb het bestand redirect.htaccess op mijn server geplaatst en wanneer ik een pagina intyp zonder de index.php?p= ... krijg ik deze nog gewoon te zien.
En de .php extensie (bij je rewrite rule, de eerste .php die je tegenkomt) vervangen door .html zodat je pagina's jouwpagina.html worden. Dit is SEO gezien weer iets beter ;)
De pagina's veranderen in .html kan ik onmogelijk gaan doen. Het is een website dewelke meerdere keren gebruikt zal worden, alleen de eigenaars ervan worden anders.
De website wordt dan gewoon gekopieerd en in de database worden de gegevens van de eigenaar veranderd zodat deze overal op de website wijzigen. Geen nood, de eigenaars weten ook dat de site meerdere keren gebruikt worden dus niet dat we mensen in het zak zetten en het ons makkelijk maken ;-)
de file redirect.htaccess ziet er als volgt uit momenteel:
RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
RewriteBase /