Vandaag heb ik samen met iemand anders een website online gedaan, waarop je tips, tutorials kunt vinden over html/css, php mysql ect ect... Verder is er ook nog een forum, waarop mensen hun vragen kunnen stellen!
Er zitten misschien nog wat fouten in, maar we zijn ook pas net van start.
Al het commentaar is welkom!! Dit kan ook op het forum van de site zelf.
Ziet er netjes uit!
Kleurgebruik en schrijfstijl is prima.
Ik ben nog niets negatiefs tegengekomen.
Ook je lijst met artikelen zijn erg goed/overzichtelijk.
Het ziet er netjes uit, en lekker ruimtelijk.
Jammer van de reclame, maar ik heb ze storender gezien.
1 ding nog wel: in Opera staat je rode menubalk 1 px te veel naar links.
Totaal niet storend, maar het valt wel op :X
Maar 1 nadeel.... ik ben al 1000x zo'n site tegengekomen. Wat is het verschil met jouw en anderen?
Wellicht kan je meer richten op 1 gebied (bijvoorbeeld SQL oid)?
Nou de layout van deze site (Ik wil niemand kwetsen!!) is nogal saai, en onoverzichterlijk. Wij willen graag dat mensen de mogelijkheid krijgen snel even wat op te zoeken. Dit hebben we gedaan door een grafische goede layout te maken.
Verder verschillen we niet zoveel van andere sites. We proberen zoveel mogelijk artikelen te schrijven, waar nog nooit over geschreven is of weinig. Login systemen.. Is al veel over geschreven. Maar een md5 wachtwoord generator bijvoorbeeld nog niet.
Verder willen we proberen een hele actieve community op te zetten. Het gaat erom dat mensen snel antwoord krijgen, zodat ze verder kunnen.
De site is nog maar net van start, dus het moet allemaal even op gang komen.
het ziet er idd strak uit en persoonlijk vind ik het mooi design, maar jah nu komt het :D
een opmerking: ik weet niet waarvoor de website gemaakt! (dat kwam ik pas later achter) dus misschien kun je op de frontpagina een tekst plaatsen waar deze website voordient en wat mensen ervan kunnen verwachten
- Blijven refreshen op een artikel geeft wel elke keer een extra gelezen. Bij het aanmelden heb je bijvoorbeeld maar die drie pogingen per sessie. Zo zou ik ook werken met het aantal keer gelezen van een artikel: een keer per sessie.
Opmerkingen:
- Tenzij jullie een goede spam-filter hebben zou ik geen e-mailadressen vermelden. Zeker niet onder het contactformulier. Dat heeft al geen meerwaarde.
- De omschrijvingen van de categorieën zijn wat kinderlijk. Bv: HTML - HTML vragen kunnen hier terecht
Soort van DUH!... ;) Beter maak je er zoiets van: (X)HTML - De opmaaktaal van websites (X)HTML wordt gebruikt om de website weer te geven in de browser. Maar wat is nou een <pre>? Je vragen kunnen hier terecht.
- Zoekfunctie alleen in het forum. Zoeken door artikelen is ook wel handig.
- Maak alle namen van gebruikers (bijvoorbeeld bij de artikelen) klikbaar naar het profiel
- De help is lang en onoverzichtelijk. Misschien opdelen in meerdere pagina's (en doorzoekbaar maken?)
- Kleurcodering van de codes, eventueel ook een regelnummering en een fixed font (bv Courier).
- Teksten zoals "Lees voor meer, door op de titel van dit bericht te klikken." zou ik niet gebruiken. Dikke, dikke kans dat je bezoekers dat echt niet gaan intypen. Maak gewoon een automatische 'Lees meer...' link. Simpele controle: is er meer tekst, laat de link zien.
Dan kan je die link ook weghouden al je het hele artikel leest. Daar hoeft het niet te staan, maar daar staat nu wel de zelf geschreven tekst.
- Categorie overzicht maken waarin alle artikelen uit een categorie staan. Die ook beschikbaar maken vanaf artikelen, bovenin een artikel waar staat: Categorie: PHP
- Favicon transparant maken (niet zo boeiend, maar dat staat mooier ;))
Zo... dat was het wel voorlopig... :)
Verder vindt ik de lay-out lekker ogen. Bij een dergelijke lay-out verwacht ik eigenlijk wel wat Web 2.0 snufjes. Maar dat is de keuze van de bouwer... :)
@andy volgens mij is alleen de header anders. En zijn er een paar andere kleine dingen uitgesloopt. Maar ik kan met 90% zekerheid zeggen dat dezde template (of een variant daarvan) de basis was/is.