Beste leden, ik heb een script waar leden lid kunnen worden, voorheen werd
user IP niet weg geschreven in de database,nu heb het script aangepast dat user IP ook word weg geschreven in de database.
Nu heb ik een aantal users waarvan ik hun IP niet heb, is er een manier zodra user inlogd dat dan alsnog IP in database word weg geschreven als dat veld leeg is?
Neej, maar mensen die het willen sparen toch wel dubbel, dat is het hem nu juist. Maar wat je nu ook doet is goedwillende mensen die (bijvoorbeeld) allemaal bij hetzelfde bedrijf werken en in de pauzes met het sparen bezig zijn ook wegjagen/ blokkeren. De vraag is of dat een slimme zet is, op mailadres is op zich net zo veilig en net zo gemakkelijk te omzeilen. Het kost in beide gevallen wel wat extra moeite om dubbel te sparen.
gewoon alle users toelaten, en bij bepaalde transacties op je website checken op een cookie. in dit cookie user_id opslaan, matchen deze 2 niet, dan zitten er 2 accounts onder hetzelfde useraccount van de pc.
voor de volledigheid: ook dit is niet 100%, zo kunnen cookies geweigerd worden of verwijderd
misschien over de top: iedere user een token geven :-) denken ze wel 2 keer na voor ze je vragen om een extra token :D
[quote='Rens Admiraal schreef op 29.09.2008 11:34']misschien over de top: iedere user een token geven :-) denken ze wel 2 keer na voor ze je vragen om een extra token :D
Wat moet ik mij hier bij voorstellen? Enige uitleg graag.[/quote]