Beste leden, ik heb een script waar leden lid kunnen worden, voorheen werd
user IP niet weg geschreven in de database,nu heb het script aangepast dat user IP ook word weg geschreven in de database.
Nu heb ik een aantal users waarvan ik hun IP niet heb, is er een manier zodra user inlogd dat dan alsnog IP in database word weg geschreven als dat veld leeg is?
UPDATE
tabelnaam
SET
ipadres = '1.1.1.1.1'
WHERE
userid = 6475;
Vrij eenvoudig, ja toch?
Het is alleen jammer dat je nauwelijks iets kunt met het ip-adres, users kunnen via tientallen adressen inloggen en er kunnen miljoenen users op 1 ip-adres zitten. De waarde van het ip-adres is dan ook ongeveer null komma niks.
Het is alleen jammer dat je nauwelijks iets kunt met het ip-adres, users kunnen via tientallen adressen inloggen en er kunnen miljoenen users op 1 ip-adres zitten. De waarde van het ip-adres is dan ook ongeveer null komma niks.
Wat is volgens jou dan een goede manier om een computer te herkennen?
Maar wat als een user vanaf meerdere ip-adressen werkt, of er meerdere users op 1 ip-adres zit (studentenhuis/gedeelde router)??
En wat met de ip-hiders/switchers die er zijn.
Zoals pgFrank al schreef de waarde van het ip-adres a; snel nul.
Er zijn altijd mensen die zich in alle bochten werken om een systeem te omzeilen, mij gaat het om 80% van de gevallen die gewoon thuis op 1 Ip zitten.
En meerdere users op 1 Ip dat zie je ook snel genoeg in de database.
Er zijn altijd mensen die zich in alle bochten werken om een systeem te omzeilen, mij gaat het om 80% van de gevallen die gewoon thuis op 1 Ip zitten.
En meerdere users op 1 Ip dat zie je ook snel genoeg in de database.
dus jij denkt dat er maar 1 persoon thuis achter de computer zit?
En dat is al een grote fout, wat nu als 1 van jou huisgenoten (ouders/ broertje/ zusje) lid wil worden van dezelfde site?
Jij gaat er vanuit dat er in een huishouden maar 1 persoon is die lid wordt van je site, maar daar kan en mag je eigenlijk nooit vanuit gaan. Daarnaast zeg je dat 80% gewoon thuis op 1 IP zit, het tegendeel is waarschijnlijker. Een groot deel van de bevolking werkt, en op de meeste werkplekken is wel een internetverbinding beschikbaar. Tijdens pauzes wordt vaak even op favoriete sites gekeken, mail gelezen e.d. Maar deze mensen zitten wel vaak op 1 ip-adres.