Beste leden, ik heb een script waar leden lid kunnen worden, voorheen werd
user IP niet weg geschreven in de database,nu heb het script aangepast dat user IP ook word weg geschreven in de database.

Nu heb ik een aantal users waarvan ik hun IP niet heb, is er een manier zodra user inlogd dat dan alsnog IP in database word weg geschreven als dat veld leeg is?
Ben wel benieuwd wat jou concurrenten zijn dan, ik kan me eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij het gewenst is dat iemand vast zit met 't account aan een bepaald ip, (dus wanneer je thuis en op 't werk wil kijken/ inloggen moet je 2 accounts hebben)
Mijn concurrenten zijn de gene die het zelfde systeem principe gebruiken waarvoor het script zich leent, en tot nu toe geen klachten gehad over 1 account per IP.
Marco schreef op 29.09.2008 10:35
daarom staat op de site 1 account per Ip adres, wat bij me concurrenten net zo is.

"1 account per IP adres" klinkt als: helaas zijn we niet in staat om een juiste controle uit te voeren om 1 account per persoon te zeggen

als je je wilt onderscheiden van je concurrenten zou ik zoeken naar een solide oplossing, ipv slecht gedrag overnemen
Rens Admiraal schreef op 29.09.2008 10:52

"1 account per IP adres" klinkt als: helaas zijn we niet in staat om een juiste controle uit te voeren om 1 account per persoon te zeggen

als je je wilt onderscheiden van je concurrenten zou ik zoeken naar een solide oplossing, ipv slecht gedrag overnemen

... hadt het zelf niet better kunnen zeggen
Waren meedere dingen fout aan het script die ik al opgelost heb, zo ben ik alle kleine dingen aan het oplossen, maar als jij mij kan vertellen hoe ik die check op IP kan doen als ze al account hebben, dan hoor ik dat graag :D scheeld mij weer checken om de tijd.
misschien is het goed om je eerst een te realiseren wat een IP is... met termen als dynamic IP, proxy server en spoofing (slechts een greep uit de hele lijst) kun je gewoon niet op juistheid checken (misschien tijdens een actieve sessie, maar om gebruikers erop te baseren is echt een zwakke check, die vele andere gebruikers kan benadelen).

Misschien is het handig als je even uitlegt wat je aan het bouwen bent... misschien dat er dan advies gegeven kan worden
Kijk ik weet ook wel wat de voor en nadelen aan 1 Ip per account is, zoals al vermeld is "wat te doen als je studentehuis hebt" , maar doe dit om mensen te weren die een dubbel account nemen en zo dubbel aan het sparen zijn.
@Marco

Dat hou je nooit helemaal tegen, zoals ik in mijn post al zei: Ik heb internet thuis, bij m'n vriendin en bij 't werk. Voila, 3 accounts en niets dat je er tegen kan doen.

Of inderdaad even via proxy surfen, een paar ip-adressen en dan ook lekker dubbel sparen.

Dus tegenhouden kan je het niet. En als het goed is levert hetgeen wat ze (per-account) sparen jou ook wel wat op. Anders moet je toch iets beter naar je spaarsysteem gaan kijken en daar wat aan doen.

Doe 't gewoon op e-mail adres, en geef bij een bestelling ook maar alleen de mogelijkheid om de spaarpunten van dat betreffende account te gebruiken, dat betekend namelijk ook : dubbel sparen/ Dubbel bestellen om de korting te krijgen.
hm ik zelf sta zelfs 300 accounts op 1 pc toe, boeit niet. Zolang ze er maar geen rare dingen mee doen, zoals *mijn spel* centjes naar elkaar sturen oid.
Met e-mail adres gaat niet werken, want je kan zo berge hotmails aanmaken, en dat er dan wat je zegt pc thuis pc bij vriendin dat soort dingen hou je toch niet tegen.

Reageren