Ik heb dus een perl scriptje, dat de laatste 100 records, uit het svn log moet halen, en showen op mijn scherm. vervolgens ga ik dit verwerken in een rss, maar, dat gedeelte zit wel goed.
my $getData= `svn log https://*******/repos --limit=100 -xml -v` or die "Couldn't execute command: $!";
chomp($username);
print "$getData\n";
Dit hierboven werkt niet. Terwijl het wel werkt als ik die line in mijn cmd gooi.
ik lees het uit met perl, en schrijf het weg met perl.
alleen wil ik weten waarom dit niet werkt. *de enigste reden dat ik perl gebruik is, dat de server hier linux heeft, en svn staat geinstalleert. dus moet ik perl gebruiken*
ik heb ook een server, met linux, en met svn, maar zie nog steeds geen reden om daarom perl te gebruiken... ik kan je overigens niet helpen met de perl vraag, maar dit kun je waarschijnlijk net zo goed oplossen met php...
Wat is het resultaat van het volgende commando op je server?
whereis php
als hierin iets staat als /usr/bin/php, dan kun je gewoon ergens een php file neerzetten, en aanroepen via:
@wesley: cool down... je hebt het constant over linux, en nu kom je met een windows lokatie. lijkt me een terecht punt van hipska.
wat is je exacte kennis van perl? al eens dingen mee gedaan? of is dit je eerste aktie met perl, en verwacht je hier eenvoudig je antwoord te krijgen?
misschien is het handig als je dat tail script wilt gebruiken je gewoon ff de bijgeleverde README leest, hierin staat netjes hoe je onder LINUX de installatie uit moet voeren...