Ik heb dus een perl scriptje, dat de laatste 100 records, uit het svn log moet halen, en showen op mijn scherm. vervolgens ga ik dit verwerken in een rss, maar, dat gedeelte zit wel goed.
my $getData= `svn log https://*******/repos --limit=100 -xml -v` or die "Couldn't execute command: $!";
chomp($username);
print "$getData\n";
Dit hierboven werkt niet. Terwijl het wel werkt als ik die line in mijn cmd gooi.
Hier vind je de documentatie van XML::RSS, inclusief een aantal voorbeelden. Overigens, als je al een XML-bestand gemaakt hebt, kan je dan ook niet direct een RSS-feed daarvan maken? Ik heb het idee dat je nu overhead genereert doordat je van een logbestand een XML-bestand maakt, en van een XML-bestand weer een RSS-feed.
Hele simpele uitleg. Het komt er kortgezegd op neer dat je aangeeft dat er een rss feed aankomt:
<?xml version="1.0" ?>
<rss version="2.0">
En daarna moet je de tags aanpassen zodat een feedreader weet waarover jij het hebt, door gebruik van de tags author, title, link, description etc. Dat alles binnen een item (bv. een logregel). Je krijgt dan zoiets:
<item>
<title>Added column</title>
<link>/var/log/messages</link> /** Geen idee of dit werkt btw **/
<description>Added column hier en daar etc.</description>
</item>
Het is vrij simpel, RSS. Wat ik altijd het lastigste vind is nog wel de juiste encodering vinden :)