Graag hoor ik wat jullie van mijn webgids vinden over uitgaan in de vier grote steden van Nederland en Londen: http://www.citynumbers.com/?language=NL

De code is hopeloos verouderd (tabels ipv divs) maar dit wil ik een keer een expert laten aanpassen. Een andere volgende stap zal de integratie met OpenSocial worden!

Groet Barend.
Donker, onoverzichtelijk, onsamenhangend geheel. En die marquee, die maakt het heel erg triest.
Niet mooi. Niet interessant. Niet boeiend.
(Mijn mening.)
Waarom al die gradients? Dat is echt CTRL+W voor mij, direct.
Die gradients wordt ik ook wat scheel van inderdaad..

Als ik denk aan uitgaan denk ik aan plezier, dus: vrolijke kleuren..
Deze kleuren zien er bijna gothic-achtig uit...
Kort, in 10 indrukken:

1. Druk
2. Onoverzichtelijk
3. Warrig
4. irritante marquee
5. te grote knoppen
6. Archeologische vondst: 1999
7. rare woorden onderin (relevantie???)
8. druk
9. Waarom standaard Amsterdam en niet allemaal?
10. .... wat geeft je site nou? Ik verwacht iets als telefoonnummers, maar ik zie er geen!
lelijke kleuren combinatie, grafisch stelt het niet heel veel voor en bovendien nog eens onoverzichtelijk..
lijkt erg goed op mn eerste website op funpic toen ik net HTML kon xP
Eddy Erkelens schreef op 15.10.2008 15:59
Kort, in 10 indrukken:

1. Druk
2. Onoverzichtelijk
3. Warrig
4. irritante marquee
5. te grote knoppen
6. Archeologische vondst: 1999
7. rare woorden onderin (relevantie???)
8. druk
9. Waarom standaard Amsterdam en niet allemaal?
10. .... wat geeft je site nou? Ik verwacht iets als telefoonnummers, maar ik zie er geen!

Bedankt voor je punten lijst, even wat opmerkingen/vragen:

1. Ja, de site wat te druk is heb ik eerder gehoord en wordt hier weer een aantal keren bevestigd. Ik wil kleinere en strakkere buttons laten ontwerpen en de header in zijn geheel flink inkorten.
2. Onoverzichtelijkheid komt door de drukte met name. Al zeggen anderen dat ze in 1 oogopslag zien wat ze in de database kunnen vinden (voor A'dam 221 barren, 50 clubs etc.).
3. Warrig? Tenzij dit voorkomt uit punt 1 en 2 hoor ik graag wat je precies bedoelt.
4. Marquee...niet erg flitsend idd maar ik wilde laten zien dat de site ook reviews/ratings bevat, zal nadenken over een alternatief.
5. zie punt 1.
6. wat bedoel je met dit punt?
7. deze woorden zijn de meest opgezochte woorden per stad.
8. druk...is al behandeld.
9. mensen willen snel kunnen vinden wat ze zoeken en meestal zijn ze maar in 1 stad tegelijk geinteresseerd.
10. deze site biedt een overzicht van wat er te doen is in een stad of delen hiervan. Veel sites bieden alleen info over restaurants of alleen over clubs. Hier kan je bijvoorbeeld een hele avond uit plannen (zie ook de Google Maps functie!). Uiteindelijk moet de bezoeker op de site van de horecagelegenheden zaken vinden als telefoonnummers, openingstijden, prijzen en wat niet nog meer (dit is voor een site als deze nauwelijks up-to-date te houden).

Al met al is mij duidelijk dat ik in ieder geval wat aan de lay-out moet laten doen en dat hierdoor wellicht minder bezoekers de site direct weg klikken. Er zijn heel wat bezoekers die zich zo'n 30 minuten vermaken op Citynumbers, dus er is zeker potentie naar mijn mening.
Ik denk dat je teveel gradients gebruikt waardoor sommige teksten moeilijk leesbaar worden.
Geef jouw beoordeling! plaatje.. beetje kinderachtig

Reageren