Ik heb voor iemand twee weken aan een site gewerkt en nu het op betalen aankomt heeft hij de wachtwoorden van de ADMIN en FTP veranderd.
Ik kan nog wel via phpmyadmin in de database.
Heeft iemand een oplossing, dat ik de database eerst aanpas en dan readonly maak, of dat ik een datebase bestand kan uploaden die een waarschuwingstekst weergeeft of een IP ban voo iedereen
Het is voor mij heel belangrijk om druk uit te oefenen omdat het over bijna twee duizend Euro gaat.
ik steek altijd in de php een achter deurtje.
er zit altijd een hardcoded admin in.
Zo kan ik er altijd in.
Dit is nu wel te laat maar misschien een idee voor later.
Ik had sowieso een speciaal password gemaakt met een hash of iets dat altijd op het zelfde uit komt als je het decodeerd en dat kun je dan gebruiken als hardcoded password, snap je, of een wachtwoord met een kleine functie die het wachtwoord van de normale account verandert.
Ik denk dat de TS gewoon naar de politie moet stappen. Als hij dat niet kan wil dan is voor zover ik weet de kantonrechter de aangewezen persoon voor "kleine bedragen" tot ongeveer 3000 euro. Hier kan TS zichzelf vertegenwoordigen zodat er verder geen kosten zijn.
Ik denk trouwens dat TS niet zomaar de site van de klant kapot / off line mag zetten. Ook al heeft de klant niet aan zijn verplichtingen voldaan dan nog blijft de overeenkomst geldig.
Voordat TS iets doet moet hij de klant in gebreke stellen (bij aangetekende brief) en een redelijke termijn stellen. Zo zijn er nog de wereld aan regels dus het idee van Elwin is het beste, zoek een advocaat.
?
Onbekende gebruiker
16-10-2008 00:07
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met een site over autosport. Klant wilt niet betalen en vindt een andere gek die voor niets script en blokt mijn toegang nog voordat hij aan zijn mondelinge afspraken had voldaan. Mijn scriptje plakte toen onder ieder bericht "dit script wordt illegaal gebruikt" Dat vondt hij niet leuk en zijn nieuwe scripter heeft overuren moeten draaien.
Na veel overleg heb ik het opgegeven, met die man is niet te praten. Alleen maar grootpraat maar niets realiseren. Met de andere door hem aangedragen klanten heb ik toen zelf kontakt opgenomen, natuurlijk tegen zijn zin in, en die hebben het vervolgens netjes afgehandeld. Ik heb het verlies toen voor lief genomen zeker omdat ik de tijd er niet voor heb. Veel scripters hebben toen op mijn vragen gereageerd in mijn gastenboek maar je komt er niet verder mee. Nu, een jaar later is diezelfde man me aan het spammen en wilt een gang naar de kantonrechter. Nou kom maar denk ik dan, maar het blijft alleen maar bij spammen. Dit loopt nu al een half jaar en steeds is het "mijn juridisch adviseur is in het buitenland", "Binnen twee weken" enzovoorts. Nou, zijn juridisch adviseur is zijn nieuwe scripter en ik betwijfel of die jong weet dat zijn naam gebruikt wordt. Ziet mooi uit bij een rechter hé. In zijn dreigementen (is dat niet strafbaar?) wilt hij steeds over twee weken naar de rechter maar we zijn nu al een 4 maanden bezig. Lijkt erop dat hij weet dat het geen zuivere koek is.
Ik raad je aan om alle mailwisselingen te bewaren en geduld te hebben. Bewaar ook alle logs die je hebt zodat je straks wat in handen hebt. Hij staat zeker in het ongelijk!!!!
Verder zou ik een lijst van dit soort figuren wel op prijs stellen zodat we gewaarschuwd zijn voor deze mensen. Wel een waar bewezen is dat ze niet betalen.
Heb je toegang tot zijn database, pruts dan erin dat de site illegaal gebruikt wordt. Meer kan je op dit moment niet doen maar waarschuw hem van te voren. Kunnen ze jouw niets verwijten.
jammer.. maar phpmyadmin wachtwoorden kunnen vaak via het admin paneel van de host (denk aan plesk enz enz. ) veranderd worden.. dus daar zou hij niets mee opschieten. Beter neemt de TS contact op met een advocaat. Bovendien zijn er ook veel pro deo advo`s die aan zulke zaken kunnen werken als je financiele situatie er niet zo best voor staat.
Bovendien, waarom zou je die "klant" nu dwars liggen? probeer eerst andere kanalen voor je overstapt op harde maatregelen. Het enige wat je doet is die klant het harnas injagen. Begin rustig. stap naar een advocaat en vervolgens de politie. Hierdoor komt er ook wel genoeg druk achter hoor ;)
Het is ook mijn vakgebied, en ik zeg: hier is toch niet echt sprake van oplichting. Zou wat wezen zeg, als ik een keer de factuur van bol.com niet betaal en meteen een strafrechtelijk proces aan mijn broek krijg.
Hier is gewoon sprake van wanprestatie: mondelinge overeenkomst, persoon x voldoet aan zijn verplichtingen, persoon y niet. En dan komt het verhaaltje van Klaasjan in beeld:
Ik denk trouwens dat TS niet zomaar de site van de klant kapot / off line mag zetten. Ook al heeft de klant niet aan zijn verplichtingen voldaan dan nog blijft de overeenkomst geldig.
Voordat TS iets doet moet hij de klant in gebreke stellen (bij aangetekende brief) en een redelijke termijn stellen. Zo zijn er nog de wereld aan regels dus het idee van Elwin is het beste, zoek een advocaat.
Verder kan je wellicht een beroep doen op je rechtsbijstandsverzekering, of een rechtswinkel bezoeken. Succes ermee, en ga vooral niet voor eigen rechter spelen. Daar is de échte rechter over het algemeen minder blij mee ;)