Ik heb voor iemand twee weken aan een site gewerkt en nu het op betalen aankomt heeft hij de wachtwoorden van de ADMIN en FTP veranderd.
Ik kan nog wel via phpmyadmin in de database.
Heeft iemand een oplossing, dat ik de database eerst aanpas en dan readonly maak, of dat ik een datebase bestand kan uploaden die een waarschuwingstekst weergeeft of een IP ban voo iedereen
Het is voor mij heel belangrijk om druk uit te oefenen omdat het over bijna twee duizend Euro gaat.
En je hebt verder geen contracten getekend? Dat lijkt me toch wel verstandig als het om dat soort bedragen gaat...
Maar goed, vanuit de database kun je natuurlijk niet zomaar dingen aan de site veranderen. Als bijvoorbeeld de content van de hoofdpagina in de database staat, zou je hooguit die aan kunnen passen en vervolgens alle rechten op de database intrekken.
Maar of dat nou de verstandigste manier is om dit probleem op te lossen...
En vergeet niet om het wachtwoord van de database aan te passen zodat die klant er zelf niet meer bij kan.
Voor me werk is de situatie altijd zo dat de klant eerst het hele bedrag voldaan moet hebben voordat ze over de inlog gegevens beschikken van het domein.
[quote='Evert schreef op 15.10.2008 15:29']Stap gewoon naar de politie.
Als jij duidelijk kan laten zien dat jullie een afspraak hadden is dit diefstal of whatever.
Volgens mij gaat dat nogal lastig als je geen contract hebt. Hij kan het ook wel van die klant server hebben "gestolen".[/quote]Dan moet je die gast maar opbellen. Je kan toch wel achter zijn adres komen?
Opzich zou ik wel betalen als iemand voor mijn deur stond met een knokploegje.