Ik heb voor iemand twee weken aan een site gewerkt en nu het op betalen aankomt heeft hij de wachtwoorden van de ADMIN en FTP veranderd.
Ik kan nog wel via phpmyadmin in de database.
Heeft iemand een oplossing, dat ik de database eerst aanpas en dan readonly maak, of dat ik een datebase bestand kan uploaden die een waarschuwingstekst weergeeft of een IP ban voo iedereen
Het is voor mij heel belangrijk om druk uit te oefenen omdat het over bijna twee duizend Euro gaat.
Bedankt voor de vele reacties. Er was inderdaad geen overeenkomst. De betreffende site is eerst van mij geweest en ik heb die verkocht aan iemand in hoofddorp. Deze heeft hem na vier jaar verkocht aan de desbetreffende persoon.
Ik heb nog wel de beschikking over de Mysql inloggegevens, maar dan kan ik de login niet veranderen. De provider werkt overigens niet mee.
Ik wil een bericht laten verschijnen op de site van "deze site is vanwege administratieve reden offline".
Ik zoek dus een tijdelijke oplossing om er druk achter te zetten. Dus een tekst weer laten geven, of de DB readonly maken of een hidden table. Ik weet niet wat allemaal mogelijk is.
Ik heb al voor de 3e keer de DB eraf gegooid, maar de provider zet hem iedere keer terug. Ik zoek dus een oplossing voordat hij de PHPMYADMIN ook gaat aanpassen.
rechten intrekken in database.. En alle content tabellen editten en daarin je gewenste text te zetten..
?
Onbekende gebruiker
15-10-2008 16:09
Evert schreef op 15.10.2008 16:02
[quote='Karl schreef op 15.10.2008 15:33'][quote='Evert schreef op 15.10.2008 15:29']Stap gewoon naar de politie.
Als jij duidelijk kan laten zien dat jullie een afspraak hadden is dit diefstal of whatever.
Volgens mij gaat dat nogal lastig als je geen contract hebt. Hij kan het ook wel van die klant server hebben "gestolen".[/quote]Dan moet je die gast maar opbellen. Je kan toch wel achter zijn adres komen?
Opzich zou ik wel betalen als iemand voor mijn deur stond met een knokploegje.[/quote]
Jah, jij wel hé. Droom lekker verder.
D'r is opzich wel een contract als het een mondelinge overeenkomst is, als ik de kvk mag geloven.
Maar ik denk dat je het beste juridisch advies kan inwinnen, wij kunnnen alleen speculeren.
Als je enige correspondentie in de vorm van e-mail of fax hebt dan zou ik die heel snel afdrukken en meenemen naar een advocaat.
Er zijn advocaten die voor een intake niets rekenen en je kan natuurlijk de kosten van de advocaat laten verhalen op de opdrachtgever.
Meestal is een beetje druk in zo'n officiële brief van een advocaat wel een goed middel.
En mocht de advocaat geen gratis intake doen dan kost het je misschien 150 euro,... Nog peanuts vergeleken bij je 2.000 nu.
Jij weet echt niet waar je over spreekt. Dat is meer voor kopers, de ts'er is in dit geval een verkoper. Verder behandelt opgelicht eigenlijk geen individuele zaken, ze kunnen zelf kiezen wat ze gaan behandelen en ze kunnen wel mooi een reportage maken, ze zijn niet rechtsgeldig oid.
Heb je een IP adres uit logfiles van deze klant. Op het moment dat je dat hebt kun je aangifte doen van computervredebreuk en opzettelijk veranderen van gegevens. Hiermee kun deze "klant" voor het blok zetten. Of betalen + extra percentage of de aanklacht doorzetten en hem met een crimineel record opzadelen. Computer vredebreuk is dus strafbaar en staat gelijk met een inbraak. Heb je hulp nodig hoor ik het graag.
Let wel dit werkt alleen in europeese landen.
Dit is toevallig mijn vakgebied. Van PHP weet ik nog niet veel (komt nog wel hoop ik) maar van deze vorm van criminaliteit weet ik gelukkig wel wat, en hoe je het kunt aanpakken.
Wellicht handig om een lijst aan te leggen van Mensen / Ip adressen van "klanten" en deze op een safe plaats te archiveren. Bij de intake gesprekken het hier niet over hebben. In je eventuele documentatie wel aangeven dat je klant data opslaat om administratieve redenen.