ik draai een server windows iis 2003.
ik maak gebruik van cubepanel.
php versie 4
nu heb ik een klant die met een webwinkelprogramma php 5 nodig heeft op mijn server.
zo gezegt zo gedaan (dacht ik)
nu draait php4 en php 5 wel maar heb toch problemen.
als ik php5isapi.dll laat draaien voor de url op mijn server dan laat hij de phpinfo.php wel zien en alles is oke.
maar de website komt niet te voorschijn. ik heb dit ook op een andere server geprobeerd en de website werkt.
ik heb ook geprobeerd om de php.exe te gebruiken maar dan krijg ik een CGI error.
ik heb nu de php5isapi.dll weer geconfugeerd dan kun je zien hoe mijn server is geconfugeerd via de phpinfo.php
@arjan
Ikzelf weet dat PHP5 icm IIS sneller kan werken dan Apache (beide op windows). Ik heb het idee dat Apache op windows erg log word. Zelf draai ik een productie omgeving op PHP5 + IIS6 + W2K3 en het werkt geweldig. Alleen draait php via de FastCGI engine. Deze is stabieler dan de CGI en ISAPI. Kijk daarvoor ook een op http://www.google.nl/search?hl=nl&q=php+fastcgi&btnG=Google+zoeken&meta= of http://www.iis.net/
Nu het probleem: zet die allow_call_time_pass_reference weer op true. Dan krijg je weer een witte pagina. Dan moet je gaan debuggen, dit doe je doormiddel van php aan te roepen via de commandline: C:\PHP\php.exe (hier word die meestal geinstalleerd, kan bij jou anders zijn.)
Hier komen dan de modules te voorschijn die niet werken. Hier kan je dan weer op googlen en dan kan je behoorlijk ver komen.
Wil het nog niet werken, wij zijn er altijd ;)
dank je wel voor de aandacht, ik ga dit stukje onderzoeken en kom er op terug.
eerst heb ik gewoon bij de instellingen van de webserver / website de php.exe gebruikt. die bleef toen hangen en na 3 min greeg ik het beruchte CGI error.
nu heb ik fastcgi geprobeerd en natuurlijk ingesteld en heb het zelfde probleem, alleen een verschil. als ik de php.exe afbreek omdat het te lang duurt krijg ik deze melding. (server error unable to connect to fastcgi server)
???? een van jullie een idee. ik moet er wel bij vertellen dat ik ook nog php 4 op de server heb draaien onder een andere root.
Niet Bumpen: Herhaling
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
je zei iets dat je ssl module flipt? probeer die eens uit te zetten in de php.ini
ik kan me herinneren dat als je php op mac installeert dat je die ook uit moet zetten.(kan zijn dat ik iets stoms zeg, ik heb het allemaal niet heel uitgebreid doorgelezen)
@Davy: Het is een beetje storend dat je continu blijft bumpen (twee keer achter elkaar posten). In dit topic is het je al twee keer gezegd, en je hebt het al een keer of vijf gedaan. Rechtsboven je eigen berichten staat dit icoontje: , waarmee je je eigen berichten kunt bewerken.
On-topic: probeer inderdaad eens de OpenSSL-module uit ze zetten (zoals ik je op pagina 1 ook al zei).
@arjan
Dat weet ik, omdat php dit nu standaard al doet. In principe is het gewoon een kwestie van alle & tekens in de functie definities weg te halen. (vandaar ook jou vraag om de laatste versie op te halen.) En dit setting op true zetten is inderdaad een smerige hack, maar het kan wel werken :)
@davy
Ik heb nog nooit een server gedraaid met twee php versies naast elkaar. Maar volgens mij moet dit kunnen. De php gerelateerde fouten kan je oplossen door dezelfde exe aan te roepen welke je website gaat gebruiken. Mogelijk kan je een php bestand als parameter toevoegen.
Zo'n domme reactie maak ik hier niet vaak mee. Je stelt een vraag, men neemt tijd voor jou om je te helpen en vervolgens ga je met de staart tussen de benen weg. Dit overigens omdat je geen gehoor geeft aan de bumpteksten.
Nou ja, misschien is er een andere gek die je wil helpen.