Ik ben bezig om een zoekscript in een website te zetten, maar hoe kan je een minimum aantal karakters toewijzen? Dus niet dat als je op enter drukt, je alles uit de database kunt halen. Dat is bij mij nu namelijk wel het geval. Op internet kan ik er echter weinig over vinden.
Ook zie je wel eens op sites dat je twee karakters minimaal moet invullen, echter als je dan als zoekopdracht %% invult, je alsnog alles kan zien.
Maar als ik nu als zoekterm 1 letter doe bijvoorbeeld, dat kan wel. Ik wil echter dat hij minimaal 2 karakters moet zoeken.
EDIT:
<?
if(!strlen(str_replace('%','',$_POST['trefwoord'])) <= 2)
{
echo 'Uw zoekactie bevat te weinig karakters. Dit moeten er minimaal twee zijn.';
}
while($obj = mysql_fetch_object($result)) {
echo 'Hier het reultaat';
}
echo '<br><a href="javascript:history.go(-1);">Klik hier voor een nieuwe zoekopdracht</a>';
}else{
?>
Dit stukje script heb ik even gepost. Het even zeker met mijn if/else opbouw te maken? Als ik nu namelijk ga zoeken op bijv Jansen.. dan zie ik de resultaten met daarboven alsnog de zin: "Uw zoekactie bevat te weinig karakters. Dit moeten er minimaal twee zijn.". Komt dit door:
Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in zoek.inc.php on line 98
Die melding kreeg ik. Regel 98 is:
<?
}
echo '<br><a href="javascript:history.go(-1);">Klik hier voor een nieuwe zoekopdracht</a>';
}
else {
?>
else { is de 98ste regel. Heb daaronder een { bij gezet, dan zie ik het formulier wel.. maar dan krijg ik bij iedere zoekopdracht de melding van een te kort trefwoord.