Ik ben bezig om een zoekscript in een website te zetten, maar hoe kan je een minimum aantal karakters toewijzen? Dus niet dat als je op enter drukt, je alles uit de database kunt halen. Dat is bij mij nu namelijk wel het geval. Op internet kan ik er echter weinig over vinden.
Ook zie je wel eens op sites dat je twee karakters minimaal moet invullen, echter als je dan als zoekopdracht %% invult, je alsnog alles kan zien.
Ik loop echt even te rommelen dan met de if/else constructie.
Dit heb ik nu geprobeert, maar dat lukt dus niet. Overigens geeft hij in dit voorbeeld alleen de foutmelding als ik 4 karakters of meer zoek, dus de <=2 meost ik even anders doen. Echter geeft hij nu ook altijd de foutmelding weer, ook als hij de zoekresultaten laat zien en kan je gewoon op 1 letter zoeken...
<?PHP
if(!strlen(str_replace('%','',$_POST['trefwoord'])) <= 2)
{
echo 'Uw zoekactie bevat te weinig karakters. Dit moeten er minimaal twee zijn.';
}
else
{
while($obj = mysql_fetch_object($result)) {
echo 'Hier het reultaat';
}
echo '<br><a href="javascript:history.go(-1);">Klik hier voor een nieuwe zoekopdracht</a>';
if(!strlen(str_replace('%','',$_POST['trefwoord'])) <= 2)
{
// door het ! gaat die niet door wanneer het aantal karakters <= 2, maar andersom.. :)
echo 'Uw zoekactie bevat te weinig karakters. Dit moeten er minimaal twee zijn.';
}
else
{
while($obj = mysql_fetch_object($result)) {
echo 'Hier het reultaat';
}
echo '<br><a href="javascript:history.go(-1);">Klik hier voor een nieuwe zoekopdracht</a>';
Als ik nu op bijvoorbeeld Noord-Holland selecteer en geen trefwoord, geeft hij de melding dat ik niet genoeg karakters heb ingevuld. Hoe kan ik dit oplossen?