Ik merkte vandaag iets vreemds ik heb net even de poorten in MAMP gewijzigd maar dat ging niet goed dus het ik de poort weer op 8888 gezet en toen waren al mijn tabelen verdwenen, is er een manier om die terug te halen want het was aardig wat wat daar in stond.
EDIT
Heb ook al gekeken in TimeMachine maar hij heeft die er niet in gezet....
Ik wil je best geloven als je zegt dat de data niet meer in je database staat, maar ik geloof je niet als je zegt dat het komt door het wijzigen van die poorten. Dat is gewoon onmogelijk, dus als het echt weg is, zul je nog iets anders gedaan moeten hebben...
Maar goed, met de informatie die je tot op heden gegeven hebt wordt het wel erg lastig om je zo op afstand te helpen.
Poort 8888 is de poort waar de webserver van MAMP naar luistert. Dat heeft niets te maken met de poort waar MySQL naar luistert (standaard 3306). De webserver van OSX (Apache is standaard al geinstalleerd) luistert naar poort 80, MAMP kan dus onmogelijk ook van die poort gebruik maken. Vandaar dat ze 8888 hebben gekozen.
Het wijzigen van een poort zal nooit iets veranderen aan de data in de database, dat heeft daar niets mee te maken. Het kan wel zijn dat je meerdere database-servers op 1 pc/server hebt draaien die allemaal naar verschillende poorten luisteren. Wanneer je dan op database-server A een applicatie bouwt en dan vervolgens de boel zo aanpast dat je naar database-server B gaat staren, dan is het vrij logisch dat je jouw database die hebt gebouwd op A niet ziet staan in server B. Jouw database staat tenslotte in server A....
Oke ik snap het deels maar toch is het vaag :P
(Ik wou even testen of het lukte of ik poort 8888 naar 80 kon zetten)
Op poort 80 zit de standaard Apache-server van OSX al te luisteren. Welke versie van OSX heb je? Sinds 10.5 (Leopard) zit PHP daar ook al standaard bij.
En sowieso, kijk waar je database de gegeven op slaat op de HDD, dan kun je die backuppen, database opnieuw installeren en weer terug plaatsen.
Dat lijkt mij voorlopig geen goed plan... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je de data kwijt bent, hooguit dat je de juiste MySQL-database-server even niet kan vinden. Om dan maar lukraak de boel te gaan overschrijven, geen aanrader.
Sorry hoor, maar hoe wil je een backup maken wanneer je de data niet kunt vinden? Met een nieuwe installatie overschrijf je de oude installatie, dan weet je dus zeker dat je de oude data kwijt bent. En dat is volgens mij nu net niet de bedoeling... Een configuratie kun je ook aanpassen zonder de boel opnieuw te installeren, er bestaan niet voor niets configuratie-bestanden.
Het lijkt mij handiger om nu eerst maar eens uit te zoeken wat er aan de hand is, herinstallatie kan altijd nog.
Het gekke is dat ik een externe HD heb en dat die bij elke verandering een back-up maakt maat ik heb niet van die SQL een back-up heel vaag...
Maar ik ben al opnieuw begonnen met die website... had gelukkig de lay-out nog en de tekst had ik nog in word-documenten staan dus even:
CMD+A --> CMD+C --> CMD+V en dat vind ik al goed, die tijd die ik er in steek om te zoeken kan ik beter gebruiken om het opnieuw te maken..
Het gekke is ik sluit mijn mac net af en start hem opnieuw op en toen was weer alles verdwenen... Maar gelukkig had ik alle tabbellen nog opgeslagen in een ander bestand...
Ik denk dat ik hem maar even totaal er af gooi en er opnieuw op zet..
EDIT
Oeps moest EDIT zijn maar heb perongeluk ge-bumpt EDIT2
Kan hem niet eens meer opnieuw installeren...