ik heb een PHPBB forumpje, en ik zit met dit probleem:
elke dag, registreert er opnieuw een gebruiker, die komt uit de USA, en is duidelijk een spambot.
dan verwijder ik die gebruiker maar weer, maar de volgende dag is ie alweer met een andere naam geregistreert, hij heeft alleen altijd dezelfde woonplaats, ICQ nummer, MSN adres, etc.
alleen is elke dag zijn ipadres anders, en heeft ie ook een ander emailadres.
het is natuurlijk niet zo fijn om die gebruiker elke dag te moeten verwijderen, dus hoe kan ik tegengaan dat die gebruiker zich registreert?
IPadres blokkeren lijkt me gen optie, aangezien ze vanaf meerdere Pc komen (botnet??)
Handmatige activatie lijkt me het beste, maar is onaandoenbaar voor een vrij druk forum met veel nieuwe leden per dag.
De captcha is ook gekraakt verder...
Is het een optie om eens te upgraden naar phpBB 3 soms?
Die schijnt nog beter beveiligd te zijn met betere captcha technieken...
Het staat al ingesteld dat ze een activatiemail krijgen, en die word ook steeds gewoon geactiveerd :S
En upgraden naar phpBB 3 is geen optie, het is van een klant van me, hij wil al die opties/mods van Cash System, Shop System, Lottery enzo erbij hebben.
En voorzover ik weet zijn die er niet voor phpBB 3.
Het staat al ingesteld dat ze een activatiemail krijgen, en die word ook steeds gewoon geactiveerd :S.
geloof het of niet, maar spambots zijn al in staat om bevestigingsmailtjes uit te lezen en zichzelf al te activeren.
Ik dacht dat op phpBB.nl wel tips stonden voor phpBB2 om spambots te weren.
Misschien een tip om de get-waarde waarin de registratiepage wordt aangeroepen eens te veranderen?