ik heb een PHPBB forumpje, en ik zit met dit probleem:
elke dag, registreert er opnieuw een gebruiker, die komt uit de USA, en is duidelijk een spambot.
dan verwijder ik die gebruiker maar weer, maar de volgende dag is ie alweer met een andere naam geregistreert, hij heeft alleen altijd dezelfde woonplaats, ICQ nummer, MSN adres, etc.
alleen is elke dag zijn ipadres anders, en heeft ie ook een ander emailadres.
het is natuurlijk niet zo fijn om die gebruiker elke dag te moeten verwijderen, dus hoe kan ik tegengaan dat die gebruiker zich registreert?
je kunt als je denkt dat gaat gebeuren toch ook en rondom vraag maken
bv je maakt 10 vragen.
of je maakt één variabel dat daar ook twee drie vier vijf en zes kan staan.
je kan uiteraard nog een extra beveiliging inwerken dmv een foto die ze moeten overtypen...dit is meestal een goede beveiliging...
Dat werkt ook allang niet meer als het een beetje goede botter is. Je had toendertijd voor de adult branche op internet het programma dream-submitter. Kan je allerlei galleries bij TGP's aanmelden. Kan je dan allemaal automatiseren, elk plaatje e.d. kon dat programma uitlezen en zelf overtypen.
Jullie hebben iig de bedoeling van activatie maitljes verkeerd begrepen. Iedere bot kan een connectie leggen met een IMAP/POP3 server om vervolgens mailtjes te openen. Maar het is juist de bedoeling dat je zeker weet dat het email adres dat is opgegeven van de registrant is.