Sorry voor de vage titel...maar het is wel wat ik vraag.

Ik ben bezig met een soort van patienten systeem. Ik heb een tabel met patientgegevens, een tabel met zijn behandelhistory en een tabel met onderlinge behandelingen.

Je klik op een patient, ziet de behandelhistory (dus het overzicht van behandelde klachten van die patient) en kan vanuit daar naar de behandelingen van die klachten (..van die patient). (duidelijk?)

Om die flow zo te laten verlopen, en soms ook de andere kant op, maak ik veel gebruik van $_get waardoor de url erg veel gegevens bevat. Forms $_post ik, in geval van mutaties van de gegevens.

Omdat ik het zelf gemaakt heb zie ik het overzicht nog wel, maar ik ben bang dat ik het binnekort ook niet meer kan overzien.

Zijn er misschien tips om alle $_get variabelen overzichtelijk te houden. Of een andere manier om vars door te geven/onthouden op andere pagina's?

BvD,
Meddiecap
config.php

Sessies kan je bijv arrays van maken.
$_SESSION['patient']['naam'] = 'blabla';
@evert:

moet ik dat zo zien $_SESSION['patient']['naam'] = 'blabla';
$_SESSION['patient']['adres'] = 'blabla';
$_SESSION['patient']['iets'] = 'blabla';
$_SESSION['dossier']['naam'] = 'blabla'; etc...

Ik heb eigenlijk geen ervaring met OOP, maar ik had wel al een vermoeden dat het deze kant op ging. Ik heb er nog geen goeie tuts over gevonden, maar ik denk ook niet dat het zomaar even geleerd kan worden. OODB's vind ik nmlk ook onbegrijpelijk omdat ik relationeel denken gewend ben.

Reageren