Hey,
Ik ben een student Toegepaste Informatica aan de Hogeschool te Gent en zit met een probleem wat betreft programmeren in de OOP manier.
Ik heb nu al reeds een jaar en half ervaring met wat Java en heb ook al ervaring met PHP procedureel - namelijk wat kleine websites gemaakt met eigen gemaakt nieuwsscript, gastenboek etc...).
Mijn probleem is dat ik heel graag in OOP zou willen blijven programmeren maar om de een of andere reden dringt dit systeem blijkbaar niet helemaal tot me door... :(
Ik lees en lees boeken over het onderwerp maar als het punt er dan aankomt dat ik zelf bijvoorbeeld een simpel nieuwsscript wil maken in OOP PHP dan lukt dit me langs geen kanten. (hetzelfde heb ik met Java ook).
Ik weet niet of iemand hier dit probleem ook had vroeger en of iemand weet hoe ik dit kan oplossen want het is een probleem dat me echt wel tegenhoud om verder te gaan.
MIjn uiteindelijke doel voorlopig in PHP zou een eigen framework schrijven zijn + mijn eigen CMS systeem schrijven die dit framework dan zou gebruiken met het MVC design pattern.
Maar dit lukt uiteraard niet als ik nog niet eens een eigen nieuwssysteem op een object georiënteerde manier kan maken :(
Kan iemand mij hierbij helpen?
Met vriendelijke groet,
Coldhearth
1.131 views