Hey,

Ik ben een student Toegepaste Informatica aan de Hogeschool te Gent en zit met een probleem wat betreft programmeren in de OOP manier.

Ik heb nu al reeds een jaar en half ervaring met wat Java en heb ook al ervaring met PHP procedureel - namelijk wat kleine websites gemaakt met eigen gemaakt nieuwsscript, gastenboek etc...).

Mijn probleem is dat ik heel graag in OOP zou willen blijven programmeren maar om de een of andere reden dringt dit systeem blijkbaar niet helemaal tot me door... :(

Ik lees en lees boeken over het onderwerp maar als het punt er dan aankomt dat ik zelf bijvoorbeeld een simpel nieuwsscript wil maken in OOP PHP dan lukt dit me langs geen kanten. (hetzelfde heb ik met Java ook).

Ik weet niet of iemand hier dit probleem ook had vroeger en of iemand weet hoe ik dit kan oplossen want het is een probleem dat me echt wel tegenhoud om verder te gaan.

MIjn uiteindelijke doel voorlopig in PHP zou een eigen framework schrijven zijn + mijn eigen CMS systeem schrijven die dit framework dan zou gebruiken met het MVC design pattern.
Maar dit lukt uiteraard niet als ik nog niet eens een eigen nieuwssysteem op een object georiënteerde manier kan maken :(

Kan iemand mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,
Coldhearth
Dat nieuwsscript middels OOP, (middels klinkt leuker, als je bedenkt dat OOP een techniek, een truucje van de programmeur is en niet een taal zoals "in" zou doen vermoeden) hoever ben je daarmee gekomen?

Ik denk dat het helpt wanneer je de opbouw die jij had hier zou kunnen posten, zodat wij daarop commentaar kunnen leveren. Op die manier kunnen we een beetje zien hoe jij op dit moment object georiënteerd denkt, en kunnen we je bijsturen door vertellen hoe wij de onderdelen zouden aanpakken, en waarom die manier beter is dan dat wat jij al had :)