Weet er toevallig niemand hoe je een eigen hosting bedrijf moet starten?
Dank bij voorbaat!
Ja effe langs de kvk gaan ;)
Verder moet je natuurlijk wel wat geld hebben (KvK, server aanschaf, server housing). Vervolgens ga je je BTW nummer aanvragen bij de Belastingdienst (zonder kan je geen facturen versturen). Dan moet je verder nog een bedrijfsrekening aanvragen (ga voor Postbank > gratis).

Oh, vergeet je Algemene Voorwaarden niet!

Elwin

[Edit: Typo]
elwin
server aanschaf, server housing

Tja of je wordt reseller
en natuurlijk is wat technische kennis ook wel aardig
Webmakerij schreef op 21.02.2005 15:13
Tja of je wordt reseller
en natuurlijk is wat technische kennis ook wel aardig
Hmm... dan ben je geen echt hostingbedrijf...

Elwin
Ik weet niet hoor.. maar als je eerst nog moet leren hoe dat allemaal moet zou ik het toch maar fftjes uitstellen ;)

anders zit je zometeen vast aan allemaal afspraken etc.
Valt best mee, het is alleen hoe duur je het wilt maken. Bij Qweb, waar ik mijn servers heb hangen, bijvoorbeeld, is het mogelijk dat zij het onderhoud voor je uitvoeren. Maar ja, daar betaal je dan ok 60 euro p/m voor. Je kan het ook voor 142 euro per kwartaal doen (1U + 25GB + 1 GB Back-up ruimte).

Als je hele goedkope paketten wilt aanbieden is de tweede goed, als je weinig onderhoud wilt uitvoeren is de eerste goed.

Voor de rest is het allemaal niet zo moeilijk hoor, alleen je moet een startbedrag hebben (KvK +/- 60 euro, server (of het nou aanschaf is of een reselleraccount)).

Maar wat ik me afvraag, hoe wil je alleen hosting op dit moment rendabel maken? Er zijn momenteel zoveel bedrijven die alles voor een appel en een ei aanbieden. Als je daar onder gaat zitten moet je wel zo extreem veel paketten verkopen.

Misschien wil de TS wat meer vertellen, bijvoorbeeld of die een eigen server heeft. Of die het 'professioneel' in een datacentre hangt, etc...

Elwin
wat is volgens jullie het bested cp panel en server OS?
directadmin
waar kan ik die vinden?

Reageren