Hallo allemaal. Ik wil in verband met het aanroepen van een javascript in een script daarvoor een javascript checker inbouwen.
Nu weet ik dat als ik er een javascript in zet met window.location(link) blabla dat hij alleen doorstuurt als javascript aanstaat, maar ik wil een mooie foutafhandeling.
Google al gebruikt, helaas niks gevonden, weet iemand hier de oplossing?
Het is dus soort van zo:
<?php
if(!javascript) // staat uit
{
echo 'jammer maar helaas doei!';
}else{
voer rest van pagina uit
}
?>
zoiets. javascriptcheck moet in een functie komen dus roep de functie aan bij openen van de pagina.
Alvast bedankt!
?
Onbekende gebruiker
17-12-2008 13:49
Hoe wil je met javascript checken of javascript ingeschakeld is? Da's dus onmogelijk. Bovendien in PHP moet je het al helemaal niet zoeken, PHP is server-side en dat staat compleet los van client-side.
Je kan gebruik maken van de <noscript> tag in HTML, of je kan iets doen in de trand van:
<div id="appel" style="display: block">Jammer maar helaas, doei!</div>
<noscript>U heeft JavaScript niet aan staan mogelijk werkt de pagina niet optimaal. Om javaScript aan te zetten .... blblabaaaa</noscript>
Op het moment dat er iemand komt die geen javascript heeft, of geen javascript aan heeft staan dan krijgt hij de noscript melding te zien, vervolgens kun je die weer met CSS opmaken.
Ik maak een login script waarvoor ik JS gebruikt om waarden te hashen. Maar zodra javascript niet aanstaat moet het login script geblockt worden..
Ik had het eig zo opgelost, als javascript niet aanstaat geef je een exit(); zodat het script niet verder gaat, is er wel javascript, mag ie gewoon door... Met <noscript> kan dit niet...
Gaat ook niet werken,
Dan kan je gwoon eerst js aanzetten, wordt de sessie gemaakt.
En dan zet je vervolgens je js weer uit, en staat er alsnog Javascript is ON.
yorick17 schreef op 17.12.2008 17:02
Je kunt toch in javascript de pagina doorsturen. Als je dus javascript hebt uit staan dan kom je niet op de doorstuurpagina en anders wel.
Gaat ook niet werken, je kan ook gwoon meteen naar index2.php o.i.d gaan.