Voor een kennis van mij ga ik een nieuwe website maken, hijzelf heeft niet veel verstand van websites, en ik vroeg me af of ik op de een of andere manier kon kijken wat zijn server ondersteund, of er dus php op kan, of het sql ondersteund etc...

Het enige is, ik heb geen naam/wachtwoord van de website..... dus ik denk dat het niet gaat lukken............ of toch wel ??

mvg Joost.
php_info()?
Joost schreef op 18.12.2008 21:40

Het enige is, ik heb geen naam/wachtwoord van de website..... dus ik denk dat het niet gaat lukken............ of toch wel ??

Hoe zou ik die file + inhoud moeten plaatsen ??
Tja, in php kun je de phpinfo() functie gebruiken. Maar je kunt dit toch ook navragen bij de provider? Vaak hebben zij een uitgebreid berichtpost systeem.
Joost schreef op 18.12.2008 21:40
ik heb geen naam/wachtwoord van de website

En hoe wil je dan je bestanden naar de server uploaden?
Dat komt later wel een keer, ik zou eerst zelf, thuis, lokaal, een opzetje maken en het verder uitwerken.

Maar, ik zou graag willen weten of ik php kon gebruiken.

mvg Joost.

Edit:
Alstublieft, mensen, lees eerst even voordat je reageert, ik heb geen wachtwoord/inlog-naam. dus kom niet aanzetten met dingen als "php_info()"/ftp.....

mvg Joost
Zoals ik al eerder zij, een mailtje is niet veel werk hoor!
Ik heb ooit nog een 'hack' gevonden om zonder toegang tot de server de PHP info te tonen. Het was een speciale ?PHPSESSID. Weet 'em niet meer uit mn hoofd. Moet je even googlen.
Met je webdeveloper toolbar (firefox) kan je bij Information helemaal onderaan View response headers doen. Daarmee krijg je al wat meer info over de server. Je kan dan zoiezo zien of php word ondersteund, en als dat zo is, 9 van de 10 x ook (my)sql.
@Joost
Wat is die provider van je kennis dan? Misschien dat wij anders even kunnen kijken/ aangeven waar je dat kan zien.

Reageren