Ik wil (op de een of andere manier) de hoogte van de pagina berekenen, en daar via php een plaatje van maken (gradiƫnt), ik weet alleen niet hoe ik de pagina hoogte moet ophalen, en hoe ik voor het plaatje de kleuren aan php door moet geven. (liefst geen gebruik van JavaScript)

mvg Joost van der Meijden
Dit kan alleen maar door javascript (ik ken in ieder geval geen andere mogelijkheid) Javascript is in ieder geval het meest geschikt.
Zet een div om je hele pagina en zet onderaan je pagina het volgende

<script type="text/javascript">
var e = document.getElementById("bewustediv");
alert(e.offsetHeight);
</script>
Bedankt voor je reactie, het werkt alleen helaas niet....

mvg Joost.
Het "On-The-Fly" plaatjes genereren met php middels GD of Imagick zou ik je toch zeker willen afraden!

Image libs vretenwerk geheugen relatief gezien. En het is behoorlijke overkill om dit dus bij iedere page view te gaan doen!
@Algemeen, weet iemand nog een script dat de hoogte van de pagina uitrekend?

@Lode,
Daar was ik mij van bewust, daarom ga ik mijn plaatjes de naam van de hoogte van de pagina geven: 1000px of 10579px etc.... en laat ik php eerst kijken of er al een plaatje bestaat met die grootte, anders laat ik hem een plaatje maken :)

mvg Joost van der Meijden......
Niek schreef op 22.12.2008 21:09
Dit kan alleen maar door javascript (ik ken in ieder geval geen andere mogelijkheid) Javascript is in ieder geval het meest geschikt.
Zet een div om je hele pagina en zet onderaan je pagina het volgende

Werkt

<script type="text/javascript">
alert(document.getElementById("bewustediv").offsetHeight);
</script>

Niet?
Altijd dat gehannes met het kopieren.
Mijn script werkt wel, heb het nog getest
Nu werktie wel...., had name="bewustediv" gedaan ipv id="bewustediv", maar hoe kan ik de gegevens verwerken met php ??

mvg Joost.
Niek schreef op 23.12.2008 13:50
Mijn script werkt wel, heb het nog getest
Het gaat er mij niet om of het werkt (dat ook maar dat is nu mijn punt niet). Altijd die onnodige variabele aanmaken bleghz.
<?php
$height='javascript:document.getElementById("container").offsetHeigth';
echo $height;
?>

Dit werkt iniedergeval niet.. iemand nog suggesties ??

mvg Joost.
Hahaha geweldig :p

Wat je zou kunnen doen is d.m.v. javascript de lengte van de pagina in de URL te zetten en deze uit te lezen met PHP.

Je kan niet zomaar JavaScript in PHP gaan toepassen.

Reageren