Ik wil vier elementen gelijk verdelen over de volle breedte van een kolom
style
.container {
width: 800px;
}
.element {
float: left;
width: 108px;
}
in de body
<div class="container">
<div class="element">
fdsfsdfsd
</div>
<div class="element">
fdsfsdfsd
</div>
<div class="element">
fdsfsdfsd
</div>
<div class="element">
fdsfsdfsd
</div>
</div>
Je zou denken aan text-align: justify maar dat werkt niet.
De eerste staat tegen de linkerkant, de laatse tegen de rechterkant, de wituimte is dan overal gelijk
Ik zit echt precies met hetzelfde probleem op dit moment. Ik ben bezig met een Wordpress theme te wijzigen tot mijn eigen stijl.
Na een aantal dagen de CSS eerst eens goed bekeken te hebben ben ik nu zover dat ik onderaan 4 divjes heb met dezelfde breedte.
Ik heb eveneens float left gebruikt en mijn breedte van de container 760 / 4 gedaan en vervolgens afgerond op 180px per divje. Heb daarbij margin-right:10px; gebruikt en nu staan ze redelijk netjes van elkaar af in IE en goed in FF. Echter het probleem is dat ze niet netjes in het midden gaan staan. Misschien een idee om toch eens met padding te werken als dat lukt.
kan je ze niet gewoon een margin: auto geven? en dan de 4 divs met ul/li elementen een display:inline meegeven
maar dan zit je denk nog met de marges..
Cijfers en feiten - Marketing - Marktonderzoek - World
moeten gelijk verdeeld worden over het witte vlak
Ik kan wel de formaten, de marge of padding aanpassen.
Want dan geef ik de elementen een marge van 5px en de container een padding left en right van 5px
Maar dan heb ik geen oplossing voor het probleem, want het komt wel vaker voor de je iets gelijk wil verdelen over de volle breedte.
En trouwens margin en padding geven nog wel eens verschillen met firefox en explorer.