1:
Ik heb devolgende zin: "Voor al uw op internet-gebaseerde applicaties."
Is dit een normale Nederlandse zin ?? (zie het streepje...).
En 2:
Ik wil als naam voor mijn site "program-box.nl" wat vinden jullie van deze naam??, het is bedoeld als site voor applicatie met php & sql denk aan: webshop, webdesign, en als hoster.
Webprobox.nl:
Het woord web komt erin voor;
Het woord programma komt er deels in voor, maar is niet echt duidelijk als je dat zo ziet, zou bijvoorbeeld ook professioneel kunnen zijn.
Programbox.nl:
Het woord program komt er goed in voor;
Het woord web komt er niet in voor, maar bij deze is het wel duidelijker dat ik applicaties maak....
Als ik zo de omschrijving van een applicatie bekijk (bron: wikipedia: linkje) dan denk ik dat die term beter toepasbaar is voor wat je wilt. Je moet natuurlijk zelf de keuze maken welke term je gebruikt.
Het is correct Nederlands, alleen dat streepje moet weg ( het is internetgebaseerd ).
Ik vind de zin wel moeilijk bekken. Ik zou hem anders formuleren.
Toen ik hem voor het eerst snel las, vond ik dat ook.
Maar dat is vaak zo dat je de zin echt helaas goed moet doorlezen om hem te snappen. En ik vind hem goed.
Geeft mij een soort van garantie dat het op hoog niveau is gemaakt.
Ik vind zinnen als "Deze script zijn gebaseerd op internetapplicaties" ofzo echt lelijk.
Ik zou het woordje "op" weghalen in de zin. Het gebruiken van moeilijke(re) termen is overigens geen garantie voor een hoog niveau.. Sterker nog, mensen die moeilijke zaken en termen in "jip en janneke" taal uitleggen/ neerzetten worden gemiddeld slimmer geschat dan iemand die moeilijke termen gebruikt.
Ik denk dat ik gewoon www.programbox.nl neem, vind t wel een leuke naam en program komt erin voor, moet ik er alleen wel voor zorgen dat het "INTERNET" applicaties zijn en niet gewone applicaties voor op werk.