Spui je poll ideeën hier en we zullen iedere maand een nieuwe poll toepassen :)..
Misschien ook een leuk idee om de resultaten van voorgaande polls ergens terug te kunnen zien?
frank is nu aan het uit en inloggen om op pg te stemmen :P
Robin de Vries schreef op 01.03.2009 16:51
Robin de Vries schreef op 01.03.2009 16:51
En dan? Dan weet ik nog niet hoeveel phphulpers een voorkeur hebben voor PostgreSQL.

Daarnaast ben ik er toch echt te lui voor, zeker op de zondagmiddag... ;)
haha:P

maar ik betwijfel of iemand de microsoft kant kiest? msSQL of ms access. prutzooi (A)
Prutzooi? SQL Server is een prima database waar je een flinke bak werk op een veilige manier mee kunt verzetten. Zou MySQL nog wat van kunnen leren... Dat is pas prutzooi.
zet eerst een goed OS in elkaar voordat je allemaal andere dingen gaat maken.
Het raakt erg offtopic, maar wat heeft een OS nu met andere dingen (in dit geval een database) te maken? Microsoft is een héél groot bedrijf die diverse producten maakt, waaronder dus diverse OS-en en diverse databases.

En volgens mij gebruik je zelf ook een Microsoft OS, dus zo slecht zal het dan ook wel weer niet zijn. Anders was je toch al lang overgestapt op bv. Linux of OS X, of niet dan? Linux kost niks, de kosten zullen dan ook niet het probleem zijn.
Zelf gebruik ik de laatste tijd vooral InnoDB, maar dat is toch een variant op mySQL?
Ik zou ook wel gebruik willen maken van PostgreSQL, maar mijn hosting ondersteund dat niet (en gaat dat ook niet doen, waar ik wel om vroeg).
Ik zal ze nog eens aan hun staart trekken, maar voorlopig kom ik ook wel weg met een goed ingestelde InnoDB (vooral foreign keys en referenties).
Eddy Erkelens schreef op 01.03.2009 19:06
Zelf gebruik ik de laatste tijd vooral InnoDB, maar dat is toch een variant op mySQL?
Nee, MySQL is een verzamelnaam voor een hele collectie database engines. innoDB is er daar eentje van, MyISAM is een andere engine. MyISAM wordt vaak standaard gebruikt maar is eigenlijk niet meer dan een stuk kladpapier. Je kunt er geen relaties mee aanleggen en onderhouden, er is dus geen sprake van een relationele database.
Ik zou ook wel gebruik willen maken van PostgreSQL, maar mijn hosting ondersteund dat niet (en gaat dat ook niet doen, waar ik wel om vroeg).
Dat wordt dus verhuizen! Je hebt maar 1 goede provider nodig en er zijn er genoeg met PostgreSQL.
Ik zal ze nog eens aan hun staart trekken, maar voorlopig kom ik ook wel weg met een goed ingestelde InnoDB (vooral foreign keys en referenties).
Gelukkig maar.

Reageren