Beste,

Mijn computer wordt een beetje traag, kan het allemaal niet zo best meer bijhouden.

Bij de consumentenbond eens een aantal processoren vergeleken en ik heb daaruit een keuze gemaakt. de: AMD Microdevices ATHLON 64 X2 5600+ 2.9GHZ

Nu gaat deze alleen niet passen op mijn huidige moederbord.. Nou weet ik praktisch niks over de hardware van een pc :$

Dus bij deze de vraag, welke moederbord kan ik aanschaffen zodat die processor daar op gaat passen.

En kom niet met andere processoren aan aub, deze is al in bestelling :) kreeg leuke korting!

Mvg,

Erik

Sorry hoor Erik. Maar het geldt ook voor de andere phphulpers. Dit hoort in de koffiehoek.
Topic verplaatst.

SanThe.
Wellicht niet alleen een ander moederbord, maar ook ander geheugen. Wat voor PC heb je nu?
ASUS M2N-MX SE moederbord (nVidia nforce 430 chipset)

Die kan prima overweg met je AMD 64, wordt ook in complete AMD systemen gebruikt.

Of gewoon:

Kieskeurig gebruiken.

edit

En het geheugen wijzigen zou ik inderdaad ook naar kijken, grote kans dat je huidige geheugen een lagere snelheid heeft dan wat je moederbord aan kan. Dat kan ook een redelijke snelheidswinst opleveren.
Het ligt er ook maar net aan wat je wil. Zoieso is het denk ik beter een standaard systeem te kopen aangezien je al aangeeft dat je weinig verstand van hardware hebt. Als je in een computerwinkel gewoon even uitlegt wat je met je PC wil kunnen doen dan kunnen hun wel een leuk systeem aanraden.
Ik zou ook zeker geheugen erbij kopen, dat scheelt misschien nog wel meer dan je processor. Naast dat 512 mb best weinig is, is het met 533 Mhz hoogst waarschijnlijk ook minder snel dan dat het nieuwe moederbord aan zou kunnen.
Robert,

Ik had vrij snel nieuw geheugen erbij geprikt. Er zit 3 gig in.
Ik ga een kijken via kieskeurig, thnx robert :)
Tip: Als je zware grafische programma's draait kan het misschien handig zijn om voor een zwaardere grafische kaart te kijken en wat extra ram ;)
Tegenwoordig kan je 8GB RAM (2 x 4GB) al voor 120€ krijgen ;)
Waar is hier de server? Heeft iemand de server gezien? Server gezocht! Hier in dit topic melden s.v.p.!

En niet die foto.
hi,

misschien is het handig om te kiezen voor een bundel pakket bij alternate. daar krijg je mobo, memory en een prc bij elkaar voor een goed prijsje. een pc samenstellen heeft voordelen en ook nadelen
voordelen:
wellicht goedkoper
je stelt het samen, dus jij weet precies wat erin zit
je kan het sys tweaken aan je eigen wense

nadelen:
voor elk onderdeel moet je naar een andere leverancier ivm garantie
compatibiliteit issues
jij hebt dus geen centrale leverancier/fabrikant voor garantie.

wat betreft een prc. ik zou op dit moment gaan voor een Core 2 Quad, want deze maakt gehakt van huidige amd prc en beter voor prestaties. ik zou iig niet minder dan 4gb aan geheugen nemen als je later toch een x64 OS gaat gebruiken

bovenstaand foto lijkt niet eens op een server, maar volgens mij op een DAS.
Wat!??!!

Alternate is goedkoop!???

mag ik even ergens keihard lachen?

Het enige waar Alternate handig voor is als je niet zoveel weet van pc's samenstellen, is dat ze de pc builder hebben. Voor goedkoop onderdelen bestellen moet je op tweakers.net kijken.

Veel succes met je pc....

Reageren